1

Onderwerp: wie oh wie weet dit...

ik wil graag de taart afsmeren in wit om te bewerken met icing. nu heb ik op internet gevonden een italiaanse meringue. eitwit met kristal suiker en poedersuiker. als ik nu het eiwit met de suiker verwarm tot 72 graden laat afkoelen en dan de poedersuiker erbij..of misschien niet laten afkoelen :rolleyes: kan ik dan de taart ermee afsmeren en zou dit dan een knapperig korstje geven???? of weet iemand een ander recept waarmee ik de taart in het wit kan afsmeren.....???

Re: wie oh wie weet dit...

Witte ganache, recept staat onder Recepten.

De aanhouder wint!

3

Witte ganache is nooit echt wit omdat witte chocolade geen échte chocolade is (nooit) en eerder ivoorkleurig is dan spierwit.......

Witte decorator icing van Wilton, is dat een optie? Dat is spierwit.

4

ik bedoel ook geen chocola maar waar je de taart soepel mee afsmeert. op youtube zie je ze vaak een taart afsmeren dat is echt wit maar lichter dan botercreme kzal ff een link zoeken

5 Laatst bewerkt door monique69 (15-12-2012 10:25)

hier is de link http://www.youtube.com/watch?v=sOrVeSBRJbM
dit is ong wat ik bedoel maar dan niet de pure icing

6

:think:  of wordt de taart dan wel met icing afgesmeerd?

7

ik lees ook wel dat er slagroom met poedersuiker wordt gebruikt..als ik het goed lees pfff ik weet t echt niet

8

:( niemand?

9

Je kunt royal icing maken en dan vermengen met een beetje botercreme. De botercreme kun je evt nog een beetje kleuren met witte kleurstof. Tesamen krijg je een heerlijke smaak. De icing wordt niet keihard, maar het is wel steviger dan alleen botercreme.
even een beetje uitproberen wat voor jou het fijnste werkt.
succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

10

-als je mbc maakt kun je ook kiezen voor een wat lichter gekleurde botersoort, oke spierwit zal het niet worden maar verschil zul je wel kunnen zien.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

11

Als het Amerikaanse filmpjes zijn is de kans groot dat ze afsmeren met American Buttercream Icing. De meningen over de smaak hiervan zijn verdeeld, ik vind het zelf wel erg lekker. Buitenste laagje wordt een beetje hard. Dit is wel echt wit.

12

De Wilton Decorator Icing is buttercream icing (en spierwit), zoals ik al aangaf.

Botercrème kan je wellicht ook wit(er) kleuren.