1

Onderwerp: Hoe koekjes bewaren?

Ik ga volgende week kerstkoekjes maken voor de peuterspeelzaal waar mijn zoontje zit en ik ga ze versieren met royal icing.Hoe kan ik dat het beste doen?Deeg 24uur van te voren maken weet ik al en hoe ik ze bakken moet ook Maar hoe bewaar ik ze daarna zodat ze krokant blijven?Die van mij worden steeds zo slof(zacht)

En moeten de koekjes ook eerst 24uur drogen voordat ik ze versier met icing?

Alvast bedankt

2

Re: Hoe koekjes bewaren?

Ik gebruik een grote wekpot om mijn koekjes te bewaren. Onderin doe ik een dun laagje droge rijstkorrels en daar bovenop de koekjes. op deze manier blijven de koekjes lang vers en knapperig

3

na het glazuren eerst nog een paar uurtjes aan de lucht laten drogen en dan nog een uur terug in de oven op 50 gr met de deur op een kier

dan gaat het vocht uit je koekje en zijn ze weer lekker om op te eten
na afkoelen in een koektrommel bewaren of inpakken in koekzakjes!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

spidygirl schreef:

na het glazuren eerst nog een paar uurtjes aan de lucht laten drogen en dan nog een uur terug in de oven op 50 gr met de deur op een kier

dan gaat het vocht uit je koekje en zijn ze weer lekker om op te eten
na afkoelen in een koektrommel bewaren of inpakken in koekzakjes!

Huh word de icing dan niet zacht??Ik heb idd van die koekzakjes.Donderdag middag moet ik ze afleveren wanneer kan ik ze dan het beste bakken en versieren?Kan dat op 1 dag of bijvoorbeeld op dinsdag bakken en woensdag versieren?

5

Kan allebei. Ik bak en versier vaak op dezelfde dag maar soms ook een dag later. Dus wat je zelf het makkelijkst vindt.

6

djehr schreef:

Ik gebruik een grote wekpot om mijn koekjes te bewaren. Onderin doe ik een dun laagje droge rijstkorrels en daar bovenop de koekjes. op deze manier blijven de koekjes lang vers en knapperig

Ik heb helaas geen wekpot.Bewaar je ze daar ook versiert in?

7

Ik bewaar ze altijd in de vriezer. Pas uit de vriezer halen als je ze nodig hebt, ze zijn ZO ontdooit.

8

renee schreef:
djehr schreef:

Ja daar bewaar ik ze ook versierd in. Een wekpot kun je bij Blokker kopen. Zijn maar een paar euro

9 Laatst bewerkt door djehr (13-12-2012 21:13)

1x is genoeg

10 Laatst bewerkt door djehr (13-12-2012 21:13)

:)

11

djehr schreef:
renee schreef:
djehr schreef:

Ja daar bewaar ik ze ook versierd in. Een wekpot kun je bij Blokker kopen. Zijn maar een paar euro

Okey super thnx voor de tips.
Nog 1 vraagje hoe lang moeten de koekjes koelen of uitharden voor ik ze versieren kan?