1

Onderwerp: eerste keer chocolaatjes maken,maar hoe?

hallo

ik heb gisteren bij de Action een siliconen mal gekocht om zelf chocolaatjes te maken.ik heb dit nog nooit gedaan.kan iemand mijn vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken??
alvast bedankt!!
groetjes kim

2

Re: eerste keer chocolaatjes maken,maar hoe?

Een nieuw topic aanmaken als je andere in de verkeerde rubriek is beland is niet nodig. Graag dan via melden je topic aan ons kenbaar maken, dan kunnen wij die verplaatsen naar de juiste rubriek.

Je andere topic heb ik verwijderd.

3

dankje wel.ik wist niet precies hoe ik dat moest doen.bedankt

4

vet de vormpjes in met crisco ( niet te dik) smelt chocolade en vul de vormpjes met de gesmolten chocolade strijk de overtollige chocolade eraf en zet het in de koelkast
ze zijn echt leuk ik heb ze ook gekocht, en voor eigen gebruik ga ik geen chocolade terugkoelen omdat ze dan mooier glimmen
ik heb ook een paar gemaakt met een druppeltje kleurstof in de witte gesmolten chocolade en zo maak je lekker je eigen kerstgekleurde creaties
succes en vooral eet smakelijk  :)

5

hoe lang leg je ze ongeveer in de koelkast?en welke kleurstof heb je genruikt?
bedankt!!

6

dribbeltje schreef:

vet de vormpjes in met crisco ( niet te dik) smelt chocolade en vul de vormpjes met de gesmolten chocolade strijk de overtollige chocolade eraf en zet het in de koelkast
ze zijn echt leuk ik heb ze ook gekocht, en voor eigen gebruik ga ik geen chocolade terugkoelen omdat ze dan mooier glimmen
ik heb ook een paar gemaakt met een druppeltje kleurstof in de witte gesmolten chocolade en zo maak je lekker je eigen kerstgekleurde creaties

Eh ieuw met crisco? en terugkoelen doe je niet alleen voor de glans maar ook omdat het anders niet stolt en krimpt...

Om goede chocolaatjes te kunnen maken zou ik aanraden informatie op te gaan zoeken over het verwerken van chocola en evt n workshop volgen. Even smelten en erin spuiten werkt als je geluk hebt...

7

etmc schreef:
dribbeltje schreef:

Eh ieuw met crisco? en terugkoelen doe je niet alleen voor de glans maar ook omdat het anders niet stolt en krimpt...

Om goede chocolaatjes te kunnen maken zou ik aanraden informatie op te gaan zoeken over het verwerken van chocola en evt n workshop volgen. Even smelten en erin spuiten werkt als je geluk hebt...

Soms kun je dingen ook moeilijker laten lijken dan het is..
Wij verkopen al lange tijd de chocolade molds van Wilton en met de smelt chocolade van Funcakes werkt dat prima  :Y

Het zal wellicht niet de 'perfecte manier' zijn.. maar we zijn dan ook geen chocolatiers  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ja en wij krijgen elke workshop en elke dag op mn werk wel weer iemand die zegt: oh nou ik smelt ook gewoon chocola want ik maak zelf chocolaatjes en bonbons maar bij mij komen ze de vorm niet uit of worden ze weer zacht en hier lukt t wel.
Als het al n tikje te warm is krijg je t al niet meer goed verwerkt... Plus dat mensen de vaagste combinaties testen want ze hebben dit en dit gelezen dus deed ik dat allebei maar..

Als t zo supersimpel was was iedereen toch chocolatier?