1

Onderwerp: gezocht... topic over chocolade cakjes met vloeibare kern

hai allemaal.

zoals de titel al zegt.. ik ben t topic kwijt waarin een links tond naar een youtube filmpje over choco cakjes met een vloebare kern

iemand enig idee welk topic..of welk fimpje ik bedoel

t beslag ging in een spuitzak..spuitzak moetst gekoeld worden..en dan in ringen gebakken dacht ik.

resultaat was zo een ontzettend lekker luchtig cakje met een vloeibare kern

Ik wil hem denk ik met kerst maken nl;)

groetjes Pien

2

Re: gezocht... topic over chocolade cakjes met vloeibare kern

Ik veronderstel dat je chocolade moelleux bedoelt?
Met deze naam kan je het misschien wel terugvinden.
De link heb ik niet gezien dus daar kan ik je niet mee helpen.

3

Zoiets bestaat ook met brownies en extra stukjes chocolade erin.

Ik lees graag ( eigenlijk te graag, dat zijn calorieën  :o ) mee, voor andere versies.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4 Laatst bewerkt door vanessa1982 (13-12-2012 14:47)

Ik heb ooit eens zoiets gevonden op een website gevonden (alleen geen idee meer welke) en opgeslagen in een Word bestand. Misschien heb je er iets aan.
Het is alweer even geleden dat ik ze gemaakt heb, maar weet wel dat ik nogal speelde met de baktijd, want oorspronkelijk moest het 15 min. maar toen waren ze niet meer vloeibaar van binnen. Hier staat ze de komende feestdagen weer op het menu, want ze zijn wel erg lekker  :9

Smeltende Chocoladecakejes
Ingrediënten
•    200 g pure chocolade, in stukjes
•    25 g zachte boter
•    100 g bruine basterdsuiker
•    3 grote eieren
•    25 g bloem

Materialen
•    6 muffinvormpjes/soufflévormpjes, ingevet

Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C. Smelt de chocolade 30 seconden in de magnetron, roer om, en herhaal dit elke 10 seconden tot de chocolade is gesmolten. Of smelt de chocolade au bain-marie door een kom met de chocolade boven een pan met kokend water te hangen en te blijven roeren. Zorg ervoor dat de bodem van de kom het kokende water niet raakt. Klop de boter met de basterdsuiker. Klop een voor een de eieren door het boter-suikermengsel. Schep hier vervolgens de bloem en een mespunt zout door. Spatel als laatste de gesmolten chocolade erdoor. Schep het beslag in de vormpjes. Bak de cakejes in +/- 10-12 minuten gaar, let op dat de binnenkant zacht en smeltend blijft.
Serveer direct, eventueel bestrooid met wat poedersuiker. Lekker met een bolletje vanille-ijs en rood fruit.

5

moelleux idd.. die term was ik kwijt

ik heb intusen gevonden welke ik bedoelde... hij is van jeroen meus.. Ik kan alleen t fimplje niet meer vinden op you tube.

de link van het recept is
http://www.jeroenmeusdagelijksekost.com … lleux.html

Bedankt voor het meedenken :)