51

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

ik gebruik, nadat ik diverse merken heb geprobeerd, het merk fondant van Bouwhuis en kleur alles zelf op zwart na, die gebruikt ik altijd van Funcakes. Geen scheuren, niet stug, droogt goed op en hard prima uit
Gumpaste gebruik ik van Satin ice, heb hier ook nog een bijna volle emmer staan van fondant van satin ice, maar dar ben ik niet kapot van eerlijk gezegd, dus die gebruik ik soms gemengd met de gumpaste als ik iets mot maken wat iets steviger moet zijn.

Volgens mij is het gebruik van een bepaald merk zeer persoonlijk, iedereen werkt toch wel anders en vindt het ene merk fijner dan het andere om welke reden dan ook

Persoonlijk gebruik ik echter NOOIT fondant van supermarkten, action, xenos, Hema etc etc. heb in het begin eens van allerlei merken een pakje wit gekocht om te testen en de ene was nog ranziger dan de andere, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Ik blijf gewoon bij Bouwhuis, smaakt lekker, betaalbaar en voor mij zeer goed werkbaar

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

52

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Bedankt! Is inderdaad ook persoonlijk. Zelf heb ik alleen nog maar funcake gebruikt en geen klachten.

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik heb op school leren werken met Massa Ticino. Het is echt een heerlijke fondant met een super smaak!
Ik vind funcakes snel erg zoet en kunstmatig, hier met Massa Ticino geen last van.
Toen het in july zo ontzettend warm was, had ik gebruik gemaakt van hun Tropic fondant. Dit is een fondant die speciaal is gemaakt voor tropische klimaten dus geen plakkerige bende en hij hield prachtig.
Daarnaast is hij erg fijn om uit te rollen, zonder scheuren en gaat het als een droom op welke taart dan ook.
Enige nadeel is de prijs, hij is ongeveer 3 euro duurder per KG dan die van funcakes.
Bakels vind ik echt een regelrechte ramp.. Nooit meer voor mij..

54

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Met de 'duurdere' merken fondant heb je vaak veel minder nodig omdat je deze zeer dun kunt uitrollen waardoor je meer taarten kunt bekleden. En daardoor ben je zelfs goedkoper uit dan wanneer je funcakes gebruikt.

Massa ticino staat ook op mijn lijstje om uit te proberen maar eerst mijn callebaut opmaken, deze werkt ook prettig. Over Bakels hoor ik vaak dat je er goed mee kan boetseren.

Groetjes Kirsten