1 Laatst bewerkt door TessaBelle (10-12-2012 21:21)

Onderwerp: Witte vulling?

Hoi baksters,

Ik heb een opdracht staan om een winter taart te maken.
Het leek me leuk om die écht winters te maken, maar ze wil een plooien taart.. En dan met witte marsepein (hopelijk houd ik het een beetje wit zonder pluisjes enz...)
Máar ze wilt ook graag een witte binnenkant, nu zat ik te denken om de vulling wit te houden, maar ik weet niet welke vulling..
Zat te denken aan aangevette slagroom, maar dit heb ik nog nooit gebruikt dus weet niet of het lekker is als enige vulling.

Kan iemand mij hierop antwoord geven of een variatie of een andere witte vulling?

En de biscuit wit kleuren lijkt me niet kunnen.. Of wel..?

Alvast bedankt!

2

Re: Witte vulling?

bij de vullingen staat ook iets van witte chocolade yogurt geloof ik die heb ik wel eens gebruikt.

En als je met wit werkt zorgen dat je witte kleding aan hebt :D

3

bij de vullingen staat ook iets van witte chocolade yogurt geloof ik die heb ik wel eens gebruikt.

4

suusve schreef:

Ja, die vulling heb ik ook een keer gebruikt maar vind er wat weinig smaak aan zitten..

5

witte chocolade ganache.....

6

witte chocolade ganache.....

7

witte chocolademousse en dan in de aangevette slagroom stukjes witte chocolade...mmm...

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Gebruik n witte handdoek om je handen af te drogen!
Wij hebben zwarte handdoeken en t duurde even voor ik in de gaten had waar die pluisjes toch vandaan kwamen...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

9

Ik zou gaan voor met kleurstof blauwgekleurde aangevette slagroom en voor witte chocoganache .

If it fits in a toaster, i can cook it!

10

Sharissa schreef:

Ik zou gaan voor met kleurstof blauwgekleurde aangevette slagroom en voor witte chocoganache .

:think:

Wat Sil zegt mij erg lekker. Alleen aangevette slagroom is wel saai en je kunt geen jam oid gebruiken.

Wat ik altijd doe wanneer ik met witte marsepein werk is een bolletje witte marsepein naast mijn werkplek leggen. Wanneer ik mijn handen heb afgedroogd, al is het met een witte handdoek  ;) , dan rol ik eerst het bolletje door mijn handen. De evt pluisje zitten dan aan het bolletje en niet meer aan mijn handen  ;)

11 Laatst bewerkt door Sharissa (11-12-2012 13:51)

Blauwgekleurd omdat dat een winterse kleur is. Ik gebruik wel vaker gekleurde slagroom in mijn taart (Bijv oranje slagroom met rood vlaaifruit). Wordt altijd leuk op gereageerd. En blauw en wit lijkt me een perfecte combi.

Ik vind aangevette slagroom juist heerlijk "rustig" in een taart. Er zijn al zo veel intense smaken. Meestal zoet ik de slagroom niet eens en tot nu toe (qua vulling  *D  ) veel complimenten gehad.

If it fits in a toaster, i can cook it!

12

ergens op het forum staat slagroom met witte chocolade erin. Echt heerlijk (slagroom kloppen en daar de au-bain-marie gesmolten witte chocolade doorheen doen), maar dan moeten ze wel van chocolade houden.

13

Elletje schreef:

ergens op het forum staat slagroom met witte chocolade erin. Echt heerlijk (slagroom kloppen en daar de au-bain-marie gesmolten witte chocolade doorheen doen), maar dan moeten ze wel van chocolade houden.

Wordt die chocolade dan niet hard?
En de chocola erdoor heen mixen of roeren? En als de choco nog warm is, dan gaat de slagroom natuurlijk smelten.. Goed opletten dus!
Ik ga eens informeren of ze chocola goed vinden, maar geloof het wel1

14

Sharissa schreef:

Blauwgekleurd omdat dat een winterse kleur is. Ik gebruik wel vaker gekleurde slagroom in mijn taart (Bijv oranje slagroom met rood vlaaifruit). Wordt altijd leuk op gereageerd. En blauw en wit lijkt me een perfecte combi.

Ik vind aangevette slagroom juist heerlijk "rustig" in een taart. Er zijn al zo veel intense smaken. Meestal zoet ik de slagroom niet eens en tot nu toe (qua vulling  *D  ) veel complimenten gehad.

Nee, geen kleurtje erdoor, alleen wit...
Toch lijkt aangevette slagroom zo.. ja "saai". Geen duidelijke uitgesproken smaak dus ben bang dat het dan zo'n nietszeggend (smaken dus haha) taartje wordt..

15

Esther68 schreef:
Sharissa schreef:

:think:

Wat Sil zegt mij erg lekker. Alleen aangevette slagroom is wel saai en je kunt geen jam oid gebruiken.

Wat ik altijd doe wanneer ik met witte marsepein werk is een bolletje witte marsepein naast mijn werkplek leggen. Wanneer ik mijn handen heb afgedroogd, al is het met een witte handdoek  ;) , dan rol ik eerst het bolletje door mijn handen. De evt pluisje zitten dan aan het bolletje en niet meer aan mijn handen  ;)

Wat een top idee, thanks!  :thumb:
Over de vulling ben ik nog niet uit, nog even om over na te denken!

Allemaal bedankt voor meedenken!

16

ananasbavaroise is ook erg lekker

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

17 Laatst bewerkt door Carien (11-12-2012 21:57)

:think: m'n reactie is weg....

ik had vanmiddag nog toegevoegd dat lemoncurd erg lekker is bij aangevette slagroom... weliswaar geel, maar wanneer je dunne laagjes doet, zie je dat nauwelijks :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Zelf heb ik het nooit gebruikt maar ik weet dat mona puddingen ook als vulling worden gebruikt, die zijn soms ook wit. Is dat een optie? :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

19

In de lijst met vullingen staat mascarpone met aardbeien en witte chocolade. Nu is dat natuurlijk niet wit maar ik had het pas met ananas uit blik gemaakt (en mango uit de diepvries, maar das best geel dus dat zou ik dan weg laten) en dan is ie wel bijna helemaal wit. Of mischien kun je het ook met witte druiven maken of zo.
Alleen niet met verse ananas doen want dan werkt de gelatine niet.

alettasbakery.nl

20

Mon chou bavarois met een héél dun laagje lemoncurd op de snijkanten van de taart (dus boven en onder de mousse zeg maar).
Errug lekker  :9  :Y

Wit biscuit:

Nu heb ik mijn eigen recept geprobeerd en het is gelukt!!
Gewoon met eiwitten en de biscuitmix van de shop. Ik heb het eigeel vervangen door per eigeel 1 eetlepel bloem en 1 eetlepel melk toe te voegen.
Hij is wat compacter als normale biscuit en ietsje kleffer, maar wel met ongeveer dezelfde smaak als een normaal kapsel en bijna even luchtig!

Met dank aan Lynneke van het forum en de zoekfunctie
Lijkt me redelijk wit, als er geen eigeel in zit.

Ben wel benieuwd naar de foto!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

21

cakebym schreef:

Mon chou bavarois met een héél dun laagje lemoncurd op de snijkanten van de taart (dus boven en onder de mousse zeg maar).

Wit biscuit:

Gewoon met eiwitten en de biscuitmix van de shop. Ik heb het eigeel vervangen door per eigeel 1 eetlepel bloem en 1 eetlepel melk toe te voegen.
Hij is wat compacter als normale biscuit en ietsje kleffer, maar wel met ongeveer dezelfde smaak als een normaal kapsel en bijna even luchtig!

Maar waarom zou je eigeel willen vervangen door bloem? Dan logisch dat het compacter en kleffer wordt. Dat wil je toch niet bij biscuit? Je kunt dan nog beter vervangen door nog meer eiwit te nemen.
Zelf zou ik een ander recept proberen, googeln op 'white heavenly cake', of 'angel food cake'.

22

mieperdepiep schreef:
cakebym schreef:

Wit biscuit:

Maar waarom zou je eigeel willen vervangen door bloem? Dan logisch dat het compacter en kleffer wordt. Dat wil je toch niet bij biscuit? Je kunt dan nog beter vervangen door nog meer eiwit te nemen.
Zelf zou ik een ander recept proberen, googeln op 'white heavenly cake', of 'angel food cake'.

De angel food cake lijkt me flink wit! Maar omdat het cake is, is die dan niet een stuk zwaarder dan het normale luchtige biscuit?

23

Ik maak graag witte chocolade ganache waar ik ook wat druppeltjes citroensap aan toevoeg voor het frisse. Heerlijk!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

24

elleoj schreef:

Ik maak graag witte chocolade ganache waar ik ook wat druppeltjes citroensap aan toevoeg voor het frisse. Heerlijk!

Ik heb ganache alleen gebruikt om te overgieten, niet als vulling.
Wordt de ganache niet hard als het opgeklopt is als vulling?

25

TessaBelle schreef:

De angel food cake lijkt me flink wit! Maar omdat het cake is, is die dan niet een stuk zwaarder dan het normale luchtige biscuit?

Yep.  :Y Voor een cake is het een behoorlijk luchtige cake, maar nooit zo luchtig als biscuit. Je moet er dus ook geen taartpunten van snijden maar dunnere plakken.