1

Onderwerp: Eerste taart maken

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en ben van plan om een verjaardagstaart te maken voor mijn vader a.s woensdag.

Dit word mijn eerste taart, maar ik heb direct al een aantal vragen  :o  (aangezien hier de experts zitten)
Wanneer is het beste om te beginnen de taart te bakken?
Vanavond of morgen of op de dag zelf? Wil de taart daarnaar nog bewerken met fondant.
Ik wil de taart met kersenvlaaivulling vullen, moet ik dan nog de taart met botercrème afwerken voordat ik met de fondant ga werken of is dit niet nodig?

Bedankt alvast voor jullie hulp!!

2

Re: Eerste taart maken

Ik maak een taart meestal 1 of 2 dagen van de voren. Wel goed inpakken in huishoudfolie, anders droogt 'ie uit.

Ik zou wel een dijkje maken van botercreme 1:1, anders heb je kans dat je fondant gaat smelten. Ook de buitenkant moet je afsmeren met botercreme, om het fondant op te plakken.

Succes met de taart enne, foto's!!!!

3

Re: Eerste taart maken

Je kan je biscuit ook alvast maken en dan in een plastic zak in de vriezer doen. 1 a 2 uurtjes voor je eraan wilt gaan werken uit de vriezer halen en dan kan je hem gaan vullen en bekleden. Ben zelf ook nog een beginnend bakster, maar vind het na het invriezen fijner snijden. Heb ook veel berichten gelezen van mensen die het dan ook lekkerder vinden smaken.

Succes! En wel foto's laten zien als hij klaar is hè?! :D