1

Onderwerp: Kan dit??

Graag jullie mening.

Normaliter maak ik mijn taarten een dag van te voren of op de dag zelf. Maar nu wil een collega een taart maar door om standgelden kan zij hem niet een dag van te voren of de dag zelf ophalen.  nu maak ik hem 2 dgn van te voren. Ik maak de taart met fondant.

Graag jullie mening/ ervaring of dit kan???

2

Re: Kan dit??

Fondant is prima maar welke vulling ga je gebruiken?

3

Ze wil een normale jam botercreme vulling. Niks bijzonders

4

Ze wil een normale jam botercreme vulling. Niks bijzonders

5

Ja hoor dat kan, geen probleem zelfs..... Heb ik ook een paar keer gedaan en als je trempeer is het des te beter. Nog nooit geen klachten erover gehad. :)  ;) En als het koelkast ingredienten zijn, gewoon in de koelkast met doos en gewoon uitleggen dat ze het met doos in de koelkast moet zetten en 2 á 3 uur van tevoren eruit halen en in de doos laten. Als je snapt wat ik bedoel? Dit is mijn ervaring.  ;)

6

Pandora schreef:

En als het koelkast ingredienten zijn, gewoon in de koelkast met doos en gewoon uitleggen dat ze het met doos in de koelkast moet zetten en 2 á 3 uur van tevoren eruit halen en in de doos laten.

Als er koelkastvulling in zou zitten (wat dus niet het geval is hier), moet je de taart echt niet 3u van tevoren uit de koelkast halen hoor :nooo , die moet je er lekker in laten staan :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik bewaar ze nooit in de koelkast maar deze gaat niet passen... Is een barbietaart.

Ben alleen zo bang dat het fondant zo hard wordt.

8

esterale schreef:

Ik bewaar ze nooit in de koelkast maar deze gaat niet passen... Is een barbietaart.

Gewoon in de koelkast zetten en ongeveer 2 uur voor het eten van de taart op kamertemperatuur laten komen, dan is je fondant/botercreme echt niet hard meer ;)

9

Tessa92 schreef:
esterale schreef:

Gewoon in de koelkast zetten en ongeveer 2 uur voor het eten van de taart op kamertemperatuur laten komen, dan is je fondant/botercreme echt niet hard meer ;)

Ze tikt toch dat het niet gaat passen in de koelkast :lol:
Op een koele plaats zetten (schuur of zo) en dan ongeveer een uurtje van te voren op kamer temp laten komen.

10

Het is gelukt hoor!! Kreeg te horen dat de taart heeeeeeerlijk was!!

11

:thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl