1

Onderwerp: snel drogen???

Ik had zo'n mooie piratenhaak gemaakt en deze was al ingedroogd...maar had witte fondant gebruikt en krijg hem nu dus niet zilver. Ondertussen is ie ook gebroken omdat ik hem wilde schilderen met alcohol...
Nu heb ik een nieuwe grijze gemaakt maar hij zou ten laatste zaterdag keihard moeten zijn. Kan ik dit proces versnellen vb op verwarming leggen ,...????

2

Re: snel drogen???

Wat voor fondant heb je gebruikt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

In de oven op een lage stand, 50-60 gr of zo...?
Manika heeft dit geprobeerd met striklusssen en Kaatje E. heeft dit ook wel eens gedaan, las ik een paar dagen geleden nog.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik heb het afgelopen zaterdag ook in de oven gedroogd. 2 uur in de hetelucht oven op 40 gr. Wat ik wel had dat het bakpapier vochtig werd dus die heb ik halverwege weggehaald.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Ik ga onze vlinders ook in de oven drogen Jolanda (jaaaaaa pas nadat we ze gemaakt hebben natuurlijk ;)) want dan kun je ze dezelfde dag gewoon meenemen :)
Maar het drogen is op hoop van zegen hoor want ik heb dat nog nooit gedaan.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

:lol: Ik ga niet eerder naar huis tot ze droog en hard zijn en veilig mee naar huis kunnen.
Dus zal ik mijn luchtbedje meenemen ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7 Laatst bewerkt door karine (06-03-2008 21:54)

Natalie, ik gebruik Pettinice sugarpaste van Bakels

8

Hihi, dat was een vraag van Marianne ;)
PettinIce droogt toch best snel? Maar ja, k

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

hij was bij mij trouwens van marsepein met typlose, maar echt keihard, nee dat was ie niet.. hij kon niet breken, en mijn haak was echt binnen een dag zo hard door m gewoon op een bordje te leggen en niet in een kastje oid te leggen maar gewoon op tafel gezet..

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com