1

Onderwerp: taarten bewaren

Hallo,

Ik ben een fanatiek taartenbakster en vier 27 augustus mijn 30e verjaardag. Voor die dag ben ik bezig om een high-tea te organiseren.
Nu heb ik iets teveel taarten op het menu staan en wil ik niet alles op het laatste moment laten aankomen.

De taarten e.d. die ik ga maken zijn:

pecanpie
scones
bananen chocolade cake
chocolade-honing taart
en nog wat kleine cakejes voor de kids.

Nu wil ik graag weten welke ik zonder gevaar voor kwaliteitsverlies een dag vantevoren kan maken

Kan iemand mij dat vertellen?

Alvast bedankt,
Leonie

2

Re: taarten bewaren

In principe kun je al die taarten een dag van tevoren maken en smaken ze de volgende dag prima, behalve de scones. Die zijn toch echt lekkerder op de dag zelf. Ik weet natuurlijk niet precies de ingredienten van de choc-honingtaart (klinkt lekker trouwens...), maar waarschijnlijk kun je die nu al maken en in de vriezer bewaren. Avond tevoren verpakt en wel in de koelkast zetten, om langzaam te laten ontdooien.

Als je pecanpie nog een fudgesaus oid erover heen heeft, dan zou je de taart een dag eerder kunnen maken en de saus pas op de dag zelf erover heen doen.

Als je de kidscakejes wilt versieren, dan zou je de cakes eerder kunnen maken en invriezen en pas op het laatst versieren.

Als het je lukt om op de dag zelf een taart te maken, dan zou ik gaan voor de bananenchoctaart. Bananenmuffins zijn in het algemeen ook op de dag zelf het lekkerst en dat zal ook wel voor deze taart gelden.

Veel bakplezier en alvast gefeliciteerd!

Groeten, Eline

3

Re: taarten bewaren

Als je gewone roombotercakejes maakt, dan hoeven ze niet eens in de vriezer, want die zijn heel lang houdbaar.

Wat een leuk idee trouwens... een high tea! Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen met Swen's verjaardag. (Kan ik me ook heerlijk uitleven!)

Groetjes Evelien

4

Re: taarten bewaren

klinkt lekker! kun je de recepten met ons delen?

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

5

Re: taarten bewaren

Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor de behulpzame antwoorden.

En ik zal na zondag ff alle recepten uittypen en hier plaatsen.

De chocolade-honing taart heb ik van Nigella Lawson en is zeker errug lekker.
Mag ik zomaar een recept uit een kookboek hier plaatsen zonder dat ik problemen krijg?

En nog een vraagje: ik wil de chocolade-honingtaart versieren met bijtjes van marsepein. Nu heb ik marsepein gekocht en wil ik die nog kleuren met kleurstof. Waar kan je dat kopen? Ik ben bij alle supermarkten geweest maar die hebben het niet. Weet iemand iets????

Groetjes Leonie

6

Re: taarten bewaren

meestal verkopen toko's het welo!!!! zijn eigenlijk winkeltjes met buitenlandse ingredienten maar hebben wel vaak kleur en smaakstof!!!

Groetjes rianne

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Re: taarten bewaren

Als je geen copy hier plaatst maar het zelf even uittikt mag het volgens mij gewoon, hoe komen we anders aan recepten dan uit boeken. En nigela is ook al vaker hier uitgetikt hoor. ;)