Onderwerp: uitsteekvormpjes

hallo allemaal
ik heb deze gekocht in de xenos
jamin.nl/online_bestellen_57841/flower-blossem-plunger-cutter-set.html#.UMI_9HcvzJg

alleen ik weet niet hoe ik deze moet gebruiken klinkt misschien heel vreemd maar ik ben hier nog niet heel erg lang mee bezig! :s

iedere keer druk ik ze kapot (de fondant bloemetjes)

liefs

liefs Marjolein

2

Re: uitsteekvormpjes

Eerst je fondant heel dun uitrollen. Een klein beetje Crisco erop smeren, de plunger zonder op de knop te drukken in het fondant steken en een klein beetje heen en weer schuiven, zodat je echt helemaal door het fondant heen bent, de knop zachtjes indrukken en klaar  :)

3

Tamataartje schreef:

Eerst je fondant heel dun uitrollen. Een klein beetje Crisco erop smeren, de plunger zonder op de knop te drukken in het fondant steken en een klein beetje heen en weer schuiven, zodat je echt helemaal door het fondant heen bent, de knop zachtjes indrukken en klaar  :)

Mag ik vragen waarom je er crisco op smeert? In principe is dit namelijk helemaal niet nodig.
Verder perfect uitgelegd, en eigenlijk een kwestie van veel oefenen :)

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

4

Zelfs mij lukt dat, met plungers ( er is hoop :D )
Bedenk dat de knop eigenlijk werkt als het maken van extra relief in het figuurtje+ het oppakken van het fondantfiguurtje.

Zoals hierboven vermeld: in de fondant steken, beetje schuiven zodat je strakkere uitsneden krijgt, knop indrukken en plaatsen waar je hem wilt hebben
Ik gebruik ook géén crisco hierbij.

Gaat lukken :thumb:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5 Laatst bewerkt door Carien (08-12-2012 19:41)

na het heen en weer schuiven de plunger incl fondant optillen en de plunger op je taart zetten (op de gewenste plek).
Pas dan de knop indrukken en dan heb je een soort 3d bloemetje op de taart geplakt :)

Je kunt natuurlijk het bloemetje ook in het kommetje van je hand uitdrukken en daarna ergens opplakken :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

of in een stukje schuimrubber of schuursponsje (zachte kant) uit drukken, dan blijven ze ook meteen een beetje hol staan.
Succes!

Groetjes, Dorothea.

7

Hahaha, ben al 2½ jaar aan het taarten en had nog niet bedacht dat je vanuit de plunger het bloemetje ook direct op je taart kunt maken.....  :lol:
Zo leer ik ook weer wat! hahaha  :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

8

Sita schreef:
Tamataartje schreef:

Mag ik vragen waarom je er crisco op smeert? In principe is dit namelijk helemaal niet nodig.
Verder perfect uitgelegd, en eigenlijk een kwestie van veel oefenen :)

Je hebt gelijk, dit is in principe niet nodig, sorry!

9

Ik doe overigens wel wat poedersuiker onder mijn uitgerolde lapje, zodat het helemaal los ligt van de ondergrond, zodat het niet blijft plakken.

Dat is toch een TAART waard!

heel erg bedankt het lukt nu eigenlijk best wel goed!

liefs Marjolein