1

Onderwerp: Rainbow taart

Ik ben voor het eerst een rainbow taart aan het maken maar nu heb ik een vraag hierover.

Ik bak de 6 laagjes apart van elkaar. Moet ik van elk laagje de bovenkant af snijden of kan ik deze laten zitten? Hij is niet bol aan de bovenkant maar misschien ivm de smaak dat dit iets harder is.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb gesteld en ook dat iemand mij hier een antwoord op kan geven! Alvast bedankt voor jullie reactie!!

2

Re: Rainbow taart

Ik snij de bovenkant niet van de afzonderlijke laagjes.

3

Mijn ervaring is dat de bovenkant anders van kleur is..........wat bruiner dan het middelste deel zeg maar.......

Dus als je echt mooie kleuren in je regenboogtaart wil, zou ik wel de randen eraf snijden.

4

Hoi,
Ik wil voor de kerst een taart maken met rood en groen aan de binnenkant. 2 kleuren dus maar i.p.v. een hele regenboog ;). Nu lees ik vaak dat je dan geen eigeel in de mix moet gebruiken en speciaal witte cakemix.
Wat is jullie idee hierover?
Ik was van plan om óf de biscuitmix óf de cupcakemix van funcakes te gaan gebruiken. Wat raden jullie me aan? Ga dit namenlijk voor het eerst doen, zo'n gekleurde taart.
En dan nog één vraagje; wil 4 lagen maken, zouden jullie 2 taarten bakken (1 groene en een rode) en dan doorsnijden en om en om opbouwen (met botercreme ertussen) of 4 aparte dunne lagen bakken. En hoe lang zet je dan 1 laag in de oven en op welke temperatuur?
Jee, wat een vragen he. Ja ben nog een beginneling hoor!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!!
Groetjes,
karen

5

ik snij het er niet af, meestal is het maar een lichte verkleuring,
en door het vullen tussen de lagen zie je er niks van terug.
is mijn ervaring.

Ik heb gewoon de biscuitmix van funcakes gebruikt. Heb deze gemixt en in 6en verdeeld. Hier de verschillende kleurstoffen in gemengd en deel voor deel gebakken. Circa 15 minuten in de oven, laten afkoelen en dan stapelen met botercreme ertussen. Ging eigenlijk heel goed. Misschien heb je hier wat aan!! :/  ;)

7

En welke grootte vorm gebruik jij dan?
Want als je biscuitmix maakt en die door 6 deelt heb je dus een heel klein laagje in de bakvorm zitten of niet?
kan dat met een vorm van 20?

8

dat maakt niet uit, rijst nog iets als t goed is, en omdat tussen elke laag taart een laag vulling komt, wordt de taart nog best hoog.

succes.

let op: in goeie volgorde stapelen ;)

Ik heb de 20 cm vorm gebruikt maar wel met iets meer mix dan gebruikelijk om de laagjes inderdaad iets hoger te maken. Met de botercreme ertussen wordt hij wel vrij hoog dus dat is een keuze die je zelf maakt.