1

Onderwerp: Wie helpt mij dit recept vertalen? (ENG-NLD)

Op internet kwam ik een foto tegen met een recept van iets wat ik graag zou willen maken.
Ik kan wel wat engels, maar kom er toch niet helemaal uit.
vandaar dat ik hier wat hulp zoek. Misschien is er zelfs iemand bekend met het recept, die een goed in NL verkrijgbaar alternatief weet voor de 'tim tam cookies'.....?
Ik ben benieuwd! alvast bedankt! hier volgt het recept:

TIM TAM CAKE
(recipe via raspberricupcakes.com)

INGREDIENTS

4 large eggs
110g (½ cup) caster sugar
65g cornflour (cornstarch)
35g (¼ cup) Dutch-process cocoa
1 tbsp plain flour
1 tsp cream of tartar
½ tsp bicarbonate of soda
50g unsalted butter, melted and cooled

Cake Filling:
100g butter, removed from the fridge 30 minutes before starting
150g chocolate, melted (I used semi-sweet, you can also use milk)
3 cups icing sugar, sifted
1 tbsp milk
Optional: 1 packet of Tim Tam biscuits

Ganache Topping:
300ml pouring cream (min. 35% milk fat pure cream)
400g milk chocolate

METHOD

1. Line two 17x27cm rectangular slice/brownie tins, or one larger sheet cake tin with non-stick baking paper. Preheat oven to 180°C (350°F).

2. Whisk eggs and sugar in an electric mixer until thick and pale (5-6 minutes, go nuts and don't underwhip). Sift over cornflour, cocoa, flour, cream of tartar and bicarb soda, fold in with spatula. Fold in butter, spoon into prepared tin.

3. Bake in centre of oven until cake springs back when lightly pressed (10-12 minutes). Turn onto baking paper covered wire rack and cool completely. (If you baked one large cake, cut into two equal sized rectangular cakes)

4. To prepare chocolate icing filling, beat butter light and fluffy and then gradually add sifted icing sugar and beat until smooth and pale. Add melted chocolate and milk and beat until smooth. Spread icing over the top of one of the cakes, and (if you want) place tim tams along the centre of the icing. (I saw a great tip from someone who made it, that it's even better if you crush up the tim tams before you put them in the middle to make it a lot easier to cut the cake later.) Sandwich other cake on top of the icing and biscuits.

5. To prepare the chocolate ganache topping, break up chocolate into small pieces and place in a large mixing bowl. Slowly heat cream in a small saucepan. Just as it starts to come to the boil, remove from the heat and cool for a couple minutes. Pour hot cream over chocolate and set aside 10 minutes to allow chocolate to melt. Mix cream and chocolate together until smooth using a whisk, then cool until it reaches room temperature and thickens.

6. Pour over the top of the cake, using a spatula to ensure the ganache covers all the top and sides of the cake.

7. Chill in the fridge until the ganache sets, then peel off the bottom baking paper and serve cake at room temperature.

en hier de link, waar je de foto kunt bekijken. Waarschuwing: als je van chocolade houdt, wil je meteen aan de slag...;) 

http://markethq.blogspot.com.au/2012/10 … -cake.html

(weet trouwens niet of ik in de juiste rubriek sta, dus ik meld mezelf even :o )

2

Re: Wie helpt mij dit recept vertalen? (ENG-NLD)

via vertalen word
succes

INGREDIËNTEN 4 de grote van het de suiker65g maïsmeel van de eieren110g (kop ½) gietmachine cacao 1 tbsp duidelijke bloem 1 van het Nederlands-Proces (maïszetmeel) 35g (kop ¼) tsp room van tandsteen½ tsp natriumbicarbonaat 50g ongezouten boter, gesmolten en gekoelde Cake die vult: 100g boter, die uit de koelkast wordt de verwijderd 30 minuten alvorens 150g gesmolten chocolade te beginnen, (ik gebruikte halfzoet, kunt u melk ook gebruiken) 3 van de suikerglazuurkoppen suiker, ziftte 1 Facultatieve tbspmelk: 1 pakket het Bovenste laagje van de koekjesGanache van Tim Tam: 300ml gietende room (min. 35% van de de room) 400g melk van het melkvet chocolade de zuivere     METHODE 1. Lijn twee 17x27cm rechthoekig plak/brownietin, of één groter tin van de bladcake met non-stick bakseldocument. Verwarm oven aan 180°C (350°F) voor.  2. Zwaai eieren en suiker in een elektrische mixer tot dik en bleek (5-6 minuten, gaan noten en niet underwhip). Zift over maïsmeel, cacao, bloem, room van tandsteen en bicarb soda, vouwen binnen met spatel. Vouwen in boter, lepel in voorbereid tin.  3. Bak in centrum van oven tot de cake wanneer licht gedrukt (10-12 minuten) terugveert. De draai op bakseldocument behandelde volledig draadrek en koel. (Als u één grote cake bakte, besnoeiing in twee gelijke met maat rechthoekige cakes) 4. Om chocoladesuikerglazuur het vullen voor te bereiden, sla boter licht en pluizig en voeg dan geleidelijk aan gezifte suikerglazuursuiker toe en sla tot vlot en bleek. Voeg gesmolten chocolade en melk toe en sla tot vlot. Uitgespreid suikerglazuur over de bovenkant van één van de cakes, en (als u behoefte) plaats tim tams langs het centrum van het suikerglazuur. (ik merkte een groot uiteinde aan iemand wie het maakte, dat het nog beter is als u omhoog tim tams verplettert alvorens u hen in het midden zet om het een gemakkelijker te maken om de cake later te snijden.) Sandwich andere cake bovenop het suikerglazuur en de koekjes.  5. Om het chocolade ganache bovenste laagje voor te bereiden, verdeel chocolade in kleine stukken en plaats in een grote het mengen zich kom. Langzaam hitteroom in een kleine steelpan. Enkel aangezien het om over begint te komen kook, verwijder uit de hitte en koel voor een paarnotulen. Giet hete room over chocolade en leg 10 minuten terzijde om chocolade toe te staan om te smelten. De room en de chocolade van de mengeling samen tot het vlotte gebruiken zwaait, dan koelen tot het kamertemperatuur bereikt en dik maakt.  6. Giet over de bovenkant van de cake, gebruikend een spatel om de ganachedekking te verzekeren alle bovenkant en kanten van de cake. 7. De kou in de koelkast tot de ganachereeksen, dan schil van het document van het bodembaksel en dient cake bij kamertemperatuur.

3

ik wil je er best mee helpen maar ik heb er deze week echt geen tijd voor. probeer anders google translate of vertaal het zelf door losse woorden in google translate te proppen  ;)

enne... geen idee wat timtam koekjes zijn  :think:

als je er na het weekend nog niet uit bent kan ik er maandag denk ik wel even naar kijken.

4

Autsj vertaalmachines... :s

Sorry, ik ben een talendocent

5 Laatst bewerkt door grietje (05-12-2012 09:24)

Onze pc vertaald sites meteen.
Even kijken of knippen en plakken lukt.
het lukt!!

Hier komt de vertaling:

TIM TAM CAKE
(Recept via  raspberricupcakes.com )

INGREDIËNTEN

4 grote eieren
110g (½ kopje) poedersuiker
65g maïzena (maïszetmeel)
35g (¼ kopje) Nederlands-proces cacao
1 el bloem
1 theelepel room van tandsteen
½ theelepel zuiveringszout
50g ongezouten boter, gesmolten en afgekoeld

Cake Vulling:
100g boter, verwijderd uit de koelkast 30 minuten voor het starten
150g chocolade, gesmolten (ik gebruikte semi-zoete, kunt u ook gebruik maken van melk)
3 kopjes poedersuiker, gezeefd
1 eetlepel melk
Optioneel: 1 pakje Tim Tam koekjes

Ganache Topping:
300ml gieten room (min. 35% melkvet zuiver room)
400g melkchocolade

METHODE

1. Lijn twee 17x27cm rechthoekige slice / brownie blikken, of een groter vel cakevorm met anti-aanbaklaag bakpapier.  Verwarm de oven voor op 180 ° C (350 ° F). 

2. Klop de eieren en suiker in een elektrische mixer tot het dik en bleek (5-6 minuten, gek en niet underwhip). Zeef dan maïzena, cacao, meel, room van tandsteen en bicarbonaat soda, vouw in met een spatel. Vouw in boter, lepel in bakvorm. 

3. Bak in het midden van de oven tot de cake terugveert als u licht gedrukt (10-12 minuten). Zet op bakpapier bedekt rooster en koel volledig. (Als u gebakken een grote taart, snijd ze in twee gelijke grote rechthoekige koekjes)

4. om chocolade glazuur vulling voor te bereiden , sloeg boter licht en luchtig en voeg geleidelijk gezeefde poedersuiker toe en klop tot een glad en bleek. Voeg gesmolten chocolade en melk en klop tot een glad geheel. Verspreid glazuur over de bovenkant van een van de cakes, en (als je wilt) plaats Tim Tams langs het midden van de kers. (Ik zag een grote tip van iemand die het gemaakt hebben, dat het nog beter als je verpletteren de Tim Tams voordat je ze in het midden om het een stuk makkelijker om de taart later te snijden.) Sandwich andere cake op de top van de icing en koekjes. 

5. Om de chocolade ganache topping te bereiden , breken chocolade in kleine stukjes en doe dit in een grote kom.  langzaam warmte room in een kleine steelpan. Net als het begint te komen aan de kook, haal van het vuur en koel voor een paar minuten. Giet hete room over chocolade en zet opzij 10 minuten staan om chocolade. Smelten  Meng room en chocolade samen tot een gladde massa met behulp van een garde, daarna afkoelen tot op kamertemperatuur en dikker. 

6. Giet over de bovenkant van de taart met behulp van een spatel om ervoor te zorgen de ganache omvat alle boven-en zijkanten van de taart.

7. Chill in de koelkast tot de ganache sets, trek het onderste bakpapier en serveer taart op kamertemperatuur.

De vertaling is niet echt in prachtige zinnen, maar volgens mij nu goed te volgen.

Wat die tim-tam koekjes zijn weet ik niet. :nooo  :nooo
Maar google er maar eens op. Ze zien er heel lekker uit.
Als ik het goed lees is het een Australisch koekje.

Succes ermee!!

Groetjes Gerien

Waar kom je niet uit dan? Want om nou alles te vertalen...
Er staat zo op het eerste gezicht niets moeilijk in, behalve dutch process cocoa powder, heel simpel aangezien we in NL wonen... dat is gewoon de cacao poeder zoals hij hier verkrijgbaar is, in Amerika bestaan er verschillende soorten

Tim tam cookie zegt me niets, maar die zijn misschien redelijk essentieel?
Je kan ze in NL kopen bij kellys-expat-shopping.eu

I never met a calorie I didn't like....

7

Allemaal super bedankt voor de reactie's.
Ik denk dat ik nog maar even wacht tot CindyM het voor me wil vertalen, want als ik de vertaling van de vertaalmachines lees wordt ik daar niet veel wijzer van....

en als ik in de reactie van grietje kijk bij ingredienten:
1 theelepel room van tandsteen...... :s  lijkt het recept me ineens niet meer zo lekker  ;)  :lol:
en zuiveringszout????  :s     affijn, ik zal wel dom zijn maar ik kom er niet uit.

8

1 tsp cream of tartar
½ tsp bicarbonate of soda

1 tsp cream of tartar is gewoon een theelepel cream of tartar, kun je hier ook kopen onder dezelfde naam.

1/2 tsp bicarbonate of soda is een halve theelepel baking soda, dat kun je bijvoorbeeld bij DLT kopen

9

http://www.yunomi.nl/artikel/cream-of-tartar

Groetjes Gerien

10 Laatst bewerkt door Nel (05-12-2012 10:27)

Cream of tartar is wijnsteenpoeder (niet wijnsteenzuur!) en is te krijgen in (Surinaamse) toko's. Bicarbonate of soda is zuiveringszout, kun je gewoon bij de drogist krijgen.
Een combi van de twee geeft bakpoeder, dus is denk dat je ze alletwee gewoon kunt vervangen door 1,5 theel. bakpoeder.
Cakejes zien er inderdaad geweldig uit!  :9

Dit weekend zie ik misschien wel even kans het voor je te vertalen. Is dat vroeg genoeg?

11

Grietje, wat een  :thumb: pc hebben jullie :Y Da's een heel behoorlijke vertaling, is goed te lezen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Allemaal bedankt voor de reactie's!

@Nel: jazeker hoor, ik wacht geduldig af. Iig al enorm bedankt voor de tip van de bakpoeder! Weer wat geleerd!

13

Deze vraag past beter in een andere rubriek. Ook makkelijker voor iemand anders die via de zoekfunctie gaat zoeken  ;)

[MOVE] -> bakken & vullen

14

Nel schreef:

Cream of tartar is wijnsteenpoeder (niet wijnsteenzuur!) en is te krijgen in (Surinaamse) toko's. Bicarbonate of soda is zuiveringszout, kun je gewoon bij de drogist krijgen.
Een combi van de twee geeft bakpoeder, dus is denk dat je ze alletwee gewoon kunt vervangen door 1,5 theel. bakpoeder.
Cakejes zien er inderdaad geweldig uit!  :9

Dit weekend zie ik misschien wel even kans het voor je te vertalen. Is dat vroeg genoeg?

Cream of tartar zit niet in bakpoeder, hoor. Daar zit juist een zuur in, naast baksoda.
Heb net bij een DLT in de buurt cream of tartar kunnen halen. Maar vermoedt dat íe bij een toko goedkoper was gewest..

15

Carien schreef:

Grietje, wat een  :thumb: pc hebben jullie :Y Da's een heel behoorlijke vertaling, is goed te lezen :)

Lang leve google chrome ;)

Groetjes Gerien

16

Heb je wel eens een tim tam gehad? dat je een tim tam cake wilt maken? Het is een lekker koekje uit Australie  :cool: 

www.timtamslam.nl verkoopt ze, maar ik moet zeggen dat ik daar ooit wat timtams heb gekocht, maar die waren niet te eten (over de datum, muf).

baking soda en cream of tartar zijn gewoon te koop bij de toko...

17

@Em: nee, ik kwam het recept tegen op FB, en het ziet er zoooooo lekker uit! :P

bedankt voor de tips!

18

caster sugar is toch basterdsuiker en niet poedersuiker

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

19

mamski schreef:

caster sugar is toch basterdsuiker en niet poedersuiker

:Y  :Y  :Y
Als ik op vertalen.nu het intyp zeggen ze basterdsuiker.

Groetjes Gerien

Caster sugar is gewoon kristalsuiker

I never met a calorie I didn't like....

21

Eindelijk toch een vertaling gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt Pinkcloud!

TIM TAM CAKE
(recept via raspberricupcakes.com)

Ingrediënten:
4 eieren L
110 g fijne kristalsuiker
65 g maizena
35 g cacao
1 eetl. bloem
1 theel. cream of tartar (toko)
0,5 theel. zuiveringszout (drogist)   
(I.p.v. cream of tartar en zuiveringszout kun je ook 1,5 theel. bakpoeder gebruiken)
50 g ongezouten roomboter, gesmolten en afgekoeld

Vulling:
100 g boter, 30 min. van tevoren uit koelkast gehaald
150 g gesmolten chocolade, melk of puur
300 g poedersuiker, gezeefd
1 eetl. melk
Evt. 1 pak Tim Tam biscuits.

Ganache topping:
300 ml room (min. 35% vet, zou slagroom gebruiken)
400 g melk chocolade

METHODE
1.    Bekleed twee rechthoekige bakvormen (17 x 27 cm) met bakpapier. Verwarm de oven voor op 180 °C.
2.    Klop de eieren met de suiker met behulp van een electrische mixer tot het mengsel dik en licht van kleur is (min. 5 tot 6 minuten, klop niet te kort!). Zeef de maizena, cacao, bloem en bakpoeders boven een kom. Schep dit mengsel luchtig door het eiermengsel. Meng daarna voorzichtig de gesmolten boter erdoor en schep in de bakvorm.
3.    Bak in het midden van de oven ca. 10-12 minuten. De cake is gaar als hij bij licht indrukken terugveert. Keer om op een met bakpapier bekleed taartrooster en laat volledig afkoelen. (Als je één grote vorm hebt gebruikt, snijd de cake dan in twee gelijke stukken.)
4.    Voor de vulling: klop de boter licht en luchtig en voeg dan geleidelijk de poedersuiker toe. Klop totdat het mengsel glad en licht van kleur is. Voeg de gesmolten chocolade en melk tot en klop opnieuw goed door. Verdeel dit mengsel over de bovenkant van één cake. Als je Tim Tam biscuits gebruikt kun je deze (evt. verkruimeld zodat de cake makkelijker te snijden is straks) nu over de vulling verdelen. Leg de andere cake hier boven op.
5.    Voor de ganache: breek de chocade in stukjes in een kom. Verwarm de room langzaam tot net tegen de kook, haal van het vuur en laat enkele minuten afkoelen. Schenk de hete room over de chocolade en zet 10 min. opzij om de chocolade te laten smelten. Roer het mengsel goed door met een garde en laat afkoelen tot kamertemperatuur. Het mengsel zal dan iets dikker worden.
6.    Giet de ganache over de cake, verdeel het met een spatel zodat boven- en zijkant van de cake bedekt is.
7.    Laat afkoelen in de koelkast totdat de ganache stevig is. Verwijder het bakpapier van de onderkant en serveer de cake op kamertemperatuur.

Over cream of tartar vervangen op internet gevonden:

Baking Powder as a Substitute
When baking and cream of tartar is used in tandem with baking soda, the obvious substitute is baking powder. Baking powder is made up primarily of baking soda and cream of tartar. Every 1 tsp of baking powder is the equivalent of 1/4 tsp of baking soda and 3/4 tsp of cream of tartar.

Vertaling:
Bakpoeder als vervanger:
Als bij het bakken cream of tartar wordt gebruikt in combinatie met zuiveringszout, is bakpoeder de voor de hand liggende vervanger. Bakpoeder bestaat in hoofdzaak uit zuiveringszout en cream of tartar. Eén theel. bakpoeder vervangt ¼ theel. zuiveringszout en ¾ theel. cream of tartar.

Veel bakplezier!

22

Top vertaling! Alleen ik zou de wijnsteen en de soda niet vervangen door bakpoeder. Je gebruikt ze beide meestal los om af te wijken van de verhoudingen in bakpoeder. Door bakpoeder te gebruiken wijzig je het rijsmiddel in de cake waardoor het een baksteen kan worden of in ieder geval niet zo luchtig als gepland.
Daarnaast zit er in bakpoeder wijnsteenzuur en geen wijnsteen. Dat werkt ookw eer net ff anders.

23

Pinqui schreef:

Top vertaling! Alleen ik zou de wijnsteen en de soda niet vervangen door bakpoeder. Je gebruikt ze beide meestal los om af te wijken van de verhoudingen in bakpoeder. Door bakpoeder te gebruiken wijzig je het rijsmiddel in de cake waardoor het een baksteen kan worden of in ieder geval niet zo luchtig als gepland.
Daarnaast zit er in bakpoeder wijnsteenzuur en geen wijnsteen. Dat werkt ookw eer net ff anders.

Zie stukje tekst onderaan het recept: als je goed op de verhoudingen let moet het kunnen met bakpoeder.