In een vierkant bakblik van 26 cm gaan behoorlijk wat liters. Je telt per halve liter een ei. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922 Hier lees ik dat als je een 10 cm hoog biscuit wil (wat overigens erg hoog is als je hem ook nog wilt vullen) dat je wel 13/14 eieren nodig hebt.
Als je 7 eieren hebt gebruikt zou hij zo'n 5 cm hoog hebben kunnen worden. Hij is nu dus lager en niet luchtig, dus er is nog een probleem behalve te weinig eieren.
7 eieren klop ik zelf wel zo'n 12-15 minuten. In een keukenmachine. Pas als je beslag echt 'staat' ie hij goed. Dus als je de klopper omhoog haalt, valt het beslag niet meer terug je kom in. Hij is dan niet meer geel, niet meer lichtgeel en bijna wit. Met een klein geel zweempje.
14 eieren zou ik nog veel langer moeten kloppen (maar past bij mij niet eens in de machine, de klopper krijgt er dan op het eind geen lucht meer door heen geklopt, omdat hij onder staat.)
Daarnaast is het spatelen een punt wat mis kan gaan. Je noemt het op zich zoals het moet; voorzichtig doorspatelen. Ik voeg de bloem in 3-4 delen toe. Telkens een 5-10 streken (hoe minder hoe beter, maar je moet geen wolk bloem tegen komen. Met een brede spatel erdoor. Aan het eind nog even alles door, goed over de bodem, maar geen spatelslag teveel, want als je teveel spatelt creëer je gluten en dan wordt je beslag taai.
Het recept met de maizena is trouwens nog beter. Zo heb je ook minder gluten. Of ga op zoek naar patisseriebloem.