1

Onderwerp: ganache afsmeren

hoi allemaal,

Ik weet dat t een uitgekauwd onderwerp is onderhand maar ik kon toch niet op al mn vragen een antwoord vinden op t forum.

Ik wil een blanda bol afsmeren met ganache ipv botercreme. Nu heb ik daar nog nooit mee gewerkt.

- kan ik de taart na het overgieten met ganache ook bekleden met marsefond?
- hoe lang in de koelkast tussen de verschillende lagen ganache en hoelang voordat je de taart kan bekleden?
- wordt t net zo strak als met bc?
- ik zag op youtube een how-to waarbij er niet gegoten wordt maar echt afgesmeerd vergelijkbaar met het werken met bc? Wat zijn jullie ervaringen Daarmee?
- in de how-to op t forum wordt eerst afgesmeerd met bc voor de ganache wordt aangebracht maar ik wil bc juist vermijden.. Kan dat?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: ganache afsmeren

Ganache af laten koelen tot het de dikte van BC heeft.. dan kun je er prima mee afsmeren..  Ik heb er nog nooit een taart mee overgoten. dus daar kan ik niet bij adviseren..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

[MOVE] -> bekleden

4

Ik gebruik ook regelmatig ganache om mee af te smeren (1 deel slagroom op 3 delen witte chocolade). Het werkt heel prettig, want het hard snel uit. Met 15-20 min. in de koelkast kun je al glad maken met een warm mes en daarna bekleden met fondant/marsepein.
Het wordt (bij mij) zelfs nog strakker dan met bc!
Ik heb nog nooit echt overgoten met ganache, maar volgens mij kun je dan ook nog wel erover met fondant oid, maar de vraag is of je dat wilt, want het is dan al heel strak.
Afsmeren met bc vooraf is niet nodig.
Ik hoop dat je zo voldoende antwoord op je vragen hebt.
Succes met het maken!

Dat is toch een TAART waard!

5

Misschien dat dit topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=213167 je verder helpt.

Anders zou je zelf de zoekfunctie er eens op los kunnen laten...topics genoeg  :Y