1

Onderwerp: bakken zonder suiker

beste dames,

Ik weet het een rare vraag misschien, maar ik wil graag een taart bakken zonder de suiker. Dit omdat ik bak voor honden en katten. Ik heb tot nu toe steeds gewoon n "mensen"recept gebruikt, maar ik weet dat dit echt heel slecht is voor de hond.
Heeft iemand ervaring in bakken zonder de suiker en wat moet ik dan eventueel bijvoegen?

BVD

2

Re: bakken zonder suiker

Ik ken wel fructose, dat is een zoetstof (suikervervanger) waar je ook mee kan bakken. Ik heb een keer een pak in mijn handen gehad in een natuurwinkel dacht ik.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hmmm... mijn katten lusten

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Taart lijkt me sowieso helemaal niet goed voor honden en katten, gezien de ingredienten waar zij niets mee kunnen.
Ik maak zelf wel eens leverkoekjes (alleen als beloning) en daar zijn ze gek op.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor recept je gebruikt, een soort kapsel zoals hier veel gebruikt wordt zou ik niet aanraden, maar misschien kan je wel sleutelen aan een bestaand recept uitsluitend voor hondenkoekjes?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Inderdaad, de suiker vervangen door honing, maar dat is net als suiker denk ik!
Ook ahornsiroop of melassestroop kan je ipv suiker doen...
Succes!

6

Maar waarom zou je dat doen? Alsof ahornsiroop of honing wel goed is voor honden en katten? :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

volgens de beschrijving in webshop zit er bij deze koekjes uitstekers een recept voor hondenkoekjes.

8

Sir Kneighf, ik begrijp dat je er je twijfels bijhebt, en dat het inderdaad net als suiker is, maar aangezien de vraag was of je suiker kon vervangen,
heb ik daar antwoord op gegeven, en moet ze zelf maar kijken of ze er wat aan heeft!

9

http://www.dog-treat-recipe-exchange.com/

of dit even googlen dog cake cookie recipes en je komt er heeeel veeel tegen.

10

Ik heb ook even op google gekeken voor je en kwam op een site terecht
op deze site staan meerdere recepten voor hondenkoekjes, maar ook voor hele taarten en pannekoeken... geweldig.
Wat een leuk idee voor als een van me honden jarig is.
Hoop dat je hier wat aan hebt
http://www.oldenglishsheepdogs.nl/mambo … ;Itemid=45

11

lieve medebakk(st)ers,

De reden dat ik wil bakken voor honden is omdat er vraag is naar goede honden baksels/koekjes. (zeker GOEDE baksels) Wij hebben een dierenpension, dus ik zit dicht bij het spreekwoordelijke vuur.
Je kunt gewoon koekjes bakken voor honden. je hebt goede granen die je goed kunt gebruiken (wij kennen nog een hele goede molenaar die het graan voor ons maakt). Maar mij bevalt de suiker niet zo. Ik had ook al eens gegoogled, maar kom steeds recepten tegen MET suiker. Ik weet dat er veel honden zijn die daar niet zo goed tegen kunnen en alleen drukker worden als nodig.
En Taarten heb ik nog maar weinig gezien, dus ik hoop daar iets mee te kunnen doen. Ik ga voor een leuke, gezonde en originele snack voor de hond/kat.

Ik heb wel ondertussen ook tussen de mensentaarten gekeken en daar heb ik een goed recept gevonden zonder suikers. Ik ben benieuwd: ik ga hem vlug uitproberen. Als hij goed is gelukt laat ik het weten!!

rubin

PS bedankt voor jullie hulp!