1

Onderwerp: Advies meptaartje

Hallo allemaal,

Volgende week wordt mijn zoontje 1 jaar. Ik ga sinds een jaar weer een taart maken! En wil ook graag een meptaartje voor hem maken.
Nu lees ik hier op het forum verschillende manieren, de een doet vooral afsmeren met bc of slagroom ( dat geeft lekker troep natuurlijk, leuk!), de ander doet wel fondant/ marsepein. Ik neig ook naar bc of slagroom, maar hoe decoreer je dan? Iemand nog leuke ideeën? Zou je wat decoraties kunnen plakken op de bc/ slagroom oid?
Hoe zijn d ervaringen met fondant/ marsepein op de meptaartjes, vinden de kids dat net zo leuk als gewoon lekker kliederen met slagroom?

Vullen met danoontje en olvarit lijkt me een redelijk verantwoorde keuze, kan je dan gewoon afsmeren met zowel slagroom als bc?

Weer een heel verhaal, sorry.... Ik twijfel gewoon erg!! Alle ideetjes zijn welkom!!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Advies meptaartje

gewoon lekker slagroom erop, zonde van het werk om hier marsepein op te doen!
en als je 1 bent vindt je nog niet zoveel,  denk ik :think:

en de decoraties op de grote-mensen-taart doen :Y

gezellige verjaardag.

3

ik zou er alleen geen olvarit tussen doen, jakkes!
Ik zou jam doen of vlaaifruit ofzo...

Marsepein of fondant op slagroom gaat smelten, zou ik niet doen.
Veel plezier met bakken en de eerste verjaardag van je zoontje!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

4 Laatst bewerkt door Bommeltje (29-11-2012 01:02)

Hij wordt maar 1 x 1 jaar.. dat is nou net een dag om niet al te 'verantwoordelijk'  te gaan doen als het om vullingen gaat  :+  Zeker niet als je wel wil gaan afsmeren met slagroom of BC (behalve natuurlijk als hij bepaalde allergieen heeft)

Ga je hem decoreren net als de 'grote taart' ? Dan voor BC gaan..
Of gewoon lekker een mini slagroomtaartje maken.. juist voor de 'klieder'!! Het is tenslotte een MEP-taartje..  :lol:  :+  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

je kunt ook kleurstof door de slagroom doen.
Met 2 of 3 verschillende kleuren maak je snel een leuk taartje.

6

Ik laatst deze 'meppertjes' gemaakt (ze werden al 3, maar ach, kniesoor die daar op let  :P )

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=212573

Gewoon lekker met fondant. Superleuk voor de foto's en een knoeiboel wordt het toch wel: ook als ze al 3 zijn  :lol:
Mijn ervaring is dat ze toch niet een heel taartje opeten  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (29-11-2012 11:52)

Ik had het meptaartje gevuld met aardbeienkwark en versierd met slagroomtoefjes in verschillende kleuren.  Dat vinden mijn kinderen toch het allerlekkerst... heel veel slagroom :D

Alvast gefeliciteerd! ;)

8

Bedankt voor jullie reacties!!! Ga voor een lekkere vulling van kwark of mousse met jam!! En dan smeer ik af met slagroom en versier met gekleurde toefjes!
Ik neem aan dat je de slagroom kleurt met dezelfde kleurstof als voor marsepein??

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."