1

Onderwerp: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Ik ben natuurlijk geen held op de computer maar ik vroeg me al hoe ik een recept uitprint die iemand bij het kopje recepten heeft geplaatst.
Het lukt wel maar ik krijg dan ook alles eromheen inc. de reacties.
Op zich niet erg maar soms is dat wel erg veel text. ;) :)
Ik heb geprobeerd een stuk text te selecteren of te knippen maar dat lukt me niet.
Heeft iemand raad voor mij?

2

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Probeer eens met je cursor IN het vak te gaan staan waar de tekst van het bericht staat. Plaats je cursor voor de eerste letter en druk op de "Ctrl-toets" (Control).
Normaal wordt dan enkel het vak geselecteerd waar je in staat.
Als het geselecteerd is, druk dan op Ctrl-C of in je menu op kopiëren.

Ga naar je tekstverwerker en druk op Ctrl-V of plakken.

Hopelijk lukt het.

3

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Bedank maar helaas pakt hij dan ook alle berichten die erna zitten, dus nog alles.
boe hoe, het moet toch makkelijker kunnen dan overschrijven.
lui h

4

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Gewoon de rest eromheen wegknippen ??? :D

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

5

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Hoi Wendy,

ik had ook hetzelfde probleem maar wat ik nu doe is de tekste selecteren en dan plakken in word. Dan krijg je inderdaad alles eromheen ook te zien maar ik selecteer dan nog een keer alleen het gedeelte wat ik wil hebben en plak dat in een nieuw document en dan lukt het wel.

Omslachtig he maar misschien heeft iemand anders nog een kortere oplossing.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

6

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Bedankt bedankt. :D Het lukt me hoor.

Ik heb het, met jullie tips samen ben ik er.
Ik tik nu het eerste woord an en dan selecteerd hij alles. dan doe ik zoals Danny zei ctrl-c dan minimaliseer ik het forum, open ik kladblok en plak hem met ctrl-v.
(dan was alles eromheen wegknippen wel een optie Annette maar hield ik wel de kader dus smalle tekstblokjes wat weer wat raar op papier kwam.)
Dus chimene's advies om wat ik wil printen nog maals te selecteren en in een nieuw veld weer te plakken is top. Wel wat dubbel werk mischien maar het werkt wel snel hoor. :)

Eindelijk niet meer overschrijven, niet erg hoor, maar het duurde zo lang. :D

7

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Ik heb het misschien verkeerd uitgelegd.
Je moet dit toch nog eens proberen hoor:

Hou de Ctrl-toets ingedrukt.

Terwijl je de Ctrl-toets ingedrukt houdt, klik je

8 Laatst bewerkt door wietske (14-08-2006 22:34)

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Wat ik doe is dubbel klik in het blokje van het recept. Dan selecteert hij alleen het recept zelf, dus niet alle reacties. Dan pak ik mijn bovenste werkbalk van internet is dat geloof ik. 'Bewerken' openen en dan 'kopieren' en dan Word openen en dan 'plakken' !!!! :D :D :D

Werkt echt hoor !!! Had er nl. eerst ook moeite mee, printte het eerst uit maar dan viel een gedeelte van de tekst weg, maar mij lukte dit zelfs en echt alleen de tekst ;)

Groetjes,
Wietske

Inderdaad 3 dubbel klik, hahaha ik klik me altijd suf als ik iets wil selecteren

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

9

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

ik heb dus ook dat probleem! maar zal het eens proberen met deze reacties..

Kristien

10

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Inderdaad, Control en klik. Of anders 3 x snel achter elkaar klikken.
Maar helemaal handig zou zijn als er een printversie zou verschijnen van het bericht. Heb ik wel eens gezien op een ander forum, maar weet niet of dat hier kan...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

11 Laatst bewerkt door Cindy (16-08-2006 21:20)

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Hoi,

Ik klik altijd op "citaat" wat rechtsonder het onderwerp wat ik wil kopieren staat (dus in het recept). Dan selecteren en kopieren plakken naar Word en klaar is Klara!

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR

12

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

O, da's ook een handige, waarom kom ik daar nou niet op. :)

13

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Cindy schreef:

Hoi,

Ik klik altijd op "citaat" wat rechtsonder het onderwerp wat ik wil kopieren staat (dus in het recept). Dan selecteren en kopieren plakken naar Word en klaar is Klara!

Hahaha, al sinds januari 2005 hier op het forum en echt nog nooooooooooooooooit gezien dat daar "citaat" stond en dat je daar dan ook wat mee kon :-D :-D :-D
Je blijft leren hier ;-)

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

14

Re: domme vraag, hoe print ik recepten uit?

Car schreef:

Inderdaad, Control en klik. Of anders 3 x snel achter elkaar klikken.
Maar helemaal handig zou zijn als er een printversie zou verschijnen van het bericht. Heb ik wel eens gezien op een ander forum, maar weet niet of dat hier kan...

Goed idee ;) Zal het meenemen bij de forumupgrade (heej, waar hebben we die eerder gehoord? *bloos*)
Maar eerst ff de webshop af (bijijijijijna), dan Inge's site en dàn komt echt, echt

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag