Onderwerp: gesmolten chocolade als bedekking
Wie kan me een tip geven hoe ik gesmolten chocola egaal en netjes over een taart kan krijgen? Alvast bedankt.....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » gesmolten chocolade als bedekking
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie kan me een tip geven hoe ik gesmolten chocola egaal en netjes over een taart kan krijgen? Alvast bedankt.....
Hoi,
Taart op een rooster zetten. Ik gebruik hier meestal het ovenrooster voor en zet deze op de ovenplaat.
Daarna de chocolade als deze nog warm is, maar niet kokend er over heen gieten en met een paletmes goed afstrijken.
De taart is de koelkast zetten en minimaal een half uur laten staan.
Daarna de taart terug zetten op het rooster. Nu je paletmes onder de warme kraan houden en afdrogen. Nog een keer met het paletmes over de chocolade strijken en met deze manier strijk je de taart gladder af. Dat doe je ook door met het paletmes in een keer strijken over de taart. Niet te veel blijven strijken.
Succes. Het is best even oefenen, maar het resultaat mag er zijn!
Ik gebruik meestal deze doseringen:
1 deel slagroom en 3 delen witte chocolade.
Hoi Saskia,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb vanmiddag een bokkepootjestaart gemaakt voor een verjaardag morgen. Deze heb ik bedekt met melkchocolade. Gewoon twee grote repen melkchocolade gesmolten en dit over de taart gegoten en met een spatel zo goed mogelijk glad gestreken. Daarna in de koelkast gezet. maar dat is al twee uur geleden dus nog eens nastrijken is er denk ik niet meer bij. Maar voor de volgende keer natuurlijk wel leuk om te proberen. Al doende leert men, ben nog maar een beginneling.
Gr. Tineke
Hoi Saskia,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb vanmiddag een bokkepootjestaart gemaakt voor een verjaardag morgen. Deze heb ik bedekt met melkchocolade. Gewoon twee grote repen melkchocolade gesmolten en dit over de taart gegoten en met een spatel zo goed mogelijk glad gestreken. Daarna in de koelkast gezet. maar dat is al twee uur geleden dus nog eens nastrijken is er denk ik niet meer bij. Maar voor de volgende keer natuurlijk wel leuk om te proberen. Al doende leert men, ben nog maar een beginneling.
Gr. Tineke
Hoi,
Nog nastrijken kan wel hoor. Als je de taart uit de koelkast haalt, met een vochtig (warm) paletmes de taart nastrijken. Wel opletten dat het niet te nat is.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » gesmolten chocolade als bedekking