1

Onderwerp: botercreme maken mislukte

Goedemorgen,

Nieuw hier op het forum omdat mijn dochter graag taarten en cupcakes wil maken zijn wij aan het proberen gegaan. Ik dacht een merenque botercreme te maken maar die is echt mislukt. Producten waren allemaal op kamertemperatuur maar ging dus mis.

Nu heeft mijn moeder gevraagd of we voor haar verjaardag taart wilde maken en nu wil ik graag wat hulp als het kan.

we willen voor die vulling een botercreme extra maken.

Ik heb een mooie machine waar ik in kan mixen kloppen etc. Kan ik daar ook die boter zalvig in maken? En hoe doe ik het dan. want in de recepten hier lees dat ik eerst de boter moet zalvig maken. Maar als ik filmpjes op internet kijk dan doen ze de boter en de poedersuiker direct bijelkaar en laten dat mixen in zo'n machine.

Maar die banketbakkersroom wanneer doe ik die er dan bij. MOet ik de al ruim van te voren maken of maak ik die terwijl de boter op staat. KOrtom een aantal vragen en ik hoop dat ik hier hulp kan krijgen zodat de taart van mijn dochter voor haar oma lukt.

Re: botercreme maken mislukte

Hoi,

Om de botercreme zalvig te maken, kun je het beste botercrememix toevoegen. Dat is een poeder waardoor je botercreme wat lobbiger of zachter wordt.
De gebruiksaanwijzing staat meestal op de verpakking en is niet moeilijk. In plaats van water toevoegen kun je ook een lekker smaakje toevoegen. Of water met wat essence (smaakje).
Succes.

Ik maak eerst de banketbakkersroom, als die klaar is, dan blijf ik roeren tot deze is afgekoeld om velvorming te voorkomen. (kan ook huishoudfolie opgelegd worden geloof ik). Ondertussen roer ik de boter zacht en voeg na ongeveer tien minuten de poedersuiker toe. Als dit helemaal wit en zacht is, voeg ik de afgekoelde (niet koud) banketbakkersroom toe. Kloppen tot het egaal is. Heerlijk!!!!!

4

Dank jullie wel alvast voor jullie antwoorden. Ga hier mee aan de slag. Mix voor botercreme hebben wij ook hier. En de banketbakkersroom is ook een mix dus die hoeven wij niet te laten afkoelen geloof ik.

Nu maar hopen dat deze wel lukt.