1

Onderwerp: tips /ideeen voor droge koekjes gevraagd...

Hoi,

Ik ben druk aan het bakken van koekjes, en volg trouw de recepten uit het koekenbakkersboek op....enkel ik mis iets aan de smaak, het is een beetje 'droge' koekje, ik mis het smeuige erin.... De koekjes zijn super mooi
egaal gebakken  :thumb:  maar ze doen er wel erg lang over om een licht bruine kleur te geven, misschien moet ik ze eerder uit de oven halen maar dan zijn het echt bleke koekjes, er komt wel icing over maar toch wil ik wel mooi licht kleurtje geven aan ze.. ;)

Wat ik vergeet te melden is, dat ik voor het eerst suikerbakkerspoeder doe erin....zal het misschien daardoor komen ?  :think:

Wie heeft tips voor mij ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: tips /ideeen voor droge koekjes gevraagd...

Hoi Manika,

Ik gebruik sinds ik het boek van Marielle heb ook haar recepten en ik ben er zelf heel tevreden over. Wij vinden de koekjes hier lekkerder dan toen ik nog gewone suiker gebruikte. Ik heb de kaneelkoekjes al heel vaak gemaakt en die zijn echt lekker en vorige week de vanille en die waren ook prima. Het klopt wel dat ze compact zijn en knapperig maar dat vinden wij hier wel lekker. Ik volg qua baktijd nooit echt recepten want wij hebben een beetje een rare oven namelijk  :lol:

Hier heb ik zowel de vanillekoekjes (de theezakjes) en de kaneelkoekjes (de taarttopper en 3d koekjes) staan.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

3

Wat een gave link trouwens. Hier zijn ook knapperig en dat vinden wij erg lekker, maar zowel bij de kaneel/ vanille koekjes missen we iets 'kleins' ...... Heb jij bij de koekjes suikerbakkerspoeder erbij gedaan ? Of heb je met basterdsuiker gewerkt ? Ik ga nog 1x een poging wagen en dan basterdsuiker doen want voorin in het boek stond dat dit ook kon, maar ik dacht juist : ga braaf doen wat er staat  O-)

Het zijn verder prima koekjes hoor, mooie vlakke die heel mooi bespoten kunnen worden alleen ze zijn wat droger als je ze wil opeten  O-) en ik wil koekjes van 100% hebben en kan er niet tegen  :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Ik heb gewone poedersuiker gebruikt die je over de pannenkoeken doet zeg maar  :lol: en ik zeef het ook niet. Basterdsuiker zou ook wel kunnen werken denk ik. Is toch ook minder korrelig dan gewone suiker.

Ik ben benieuwd hoe ze worden.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

marieke84 schreef:

Ik heb gewone poedersuiker gebruikt die je over de pannenkoeken doet zeg maar  :lol: en ik zeef het ook niet. Basterdsuiker zou ook wel kunnen werken denk ik. Is toch ook minder korrelig dan gewone suiker.

Ik ben benieuwd hoe ze worden.

Ik zeef ook nooit  :o ......ik heb nu funcake cookie mix gemaakt als test...dan ga ik van de week marielle recept maken want had nu niet genoeg spullen meer  ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl