1 Laatst bewerkt door dwergje (24-11-2012 19:48)

Onderwerp: speculaas vulling

Ik wil graag iets van speculaas vulling maken, hebben jullie tips?
speculaas slagroom? speculaas botercreme? wat kan je zoal als vulling gebruiken met speculaas smaakje? of kruidnoten vulling of iets dergelijks

2

Re: speculaas vulling

je noemt ze zelf al ;) ,
allemaal goed ,

al diverse topics over, dacht ik :Y

3 Laatst bewerkt door SweetForYourSweet (25-11-2012 11:29)

1 x is genoeg...

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

4 Laatst bewerkt door SweetForYourSweet (24-11-2012 20:06)

Van de week wat speculaas/koekkruiden door de biscuitmix gedaan. Héérlijke taart; heb gevuld met TaaiTaaipudding (van mona ;))
En een tweede taartje gevuld met chocolade ganache en caramelganache...Beiden groot succes!

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

5 Laatst bewerkt door spreeuwtje (24-11-2012 23:33)

in combinatie met botercreme heb ik ook al die speculaas/koekkruiden gebruikt, dat geeft een heerlijke decembersmaak eraan  :)  en ken je die gevulde speculaas met amandelspijs erin? Die is ook heerlijk door de botercreme, gewoon lekker prakken en erdoor mengen, echt smullen!!

Succes!!

In de folder van de deen staat ook een speculaastaart met vulling volgens mij. Geen idee of het wat is, maar je kan even kijken!
Succes

7

omakneeltje, ja ik zag later ook al dat er inderdaad meerdere topics over waren sorry,

maar als je speculaas/pepernoten door de biscuitmix/botercreme doet wat voorn andere vulling gebruik je dan erbij?

8

dwergje schreef:

omakneeltje, ja ik zag later ook al dat er inderdaad meerdere topics over waren sorry,

maar als je speculaas/pepernoten door de biscuitmix/botercreme doet wat voorn andere vulling gebruik je dan erbij?

ik gebruik dat eigenlijk nooit :nooo ,

ik eet lekker zelfgebakken speculaas :o  ;) ,geen taart met speculaas,
doe wel eens een schepje spec.kruiden door mijn appeltaartdeeg.

maar verder kan ik je geen tips geven.

9

Ik heb een keertje bolletje schuddenbuikjes door de slagroom geklopt. Dat was wel erg lekker als vulling.

10

spreeuwtje schreef:

in combinatie met botercreme heb ik ook al die speculaas/koekkruiden gebruikt, dat geeft een heerlijke decembersmaak eraan  :)  en ken je die gevulde speculaas met amandelspijs erin? Die is ook heerlijk door de botercreme, gewoon lekker prakken en erdoor mengen, echt smullen!!

Succes!!

Ik heb een biscuit gemaakt met daar doorheen wat speculaaskruiden. Nou ben ik nog op zoek naar een lekkere vulling en dacht ik dus inderdaad aan botercreme mix met gevulde speculaas er door (lijkt me heerlijk!). Maar nou heb ik verschillende berichten op het forum gelezen over spijs (in je taart) en dat dit snel bederft en schimmelt. Had jij daar ook last van? En hoe heb jij je taart met deze vulling bewaart? Ben benieuwd of het nou wel of niet kan.. het lijkt me namelijk echt heel lekker :)
Alvast bedankt!

11

het lijkt mij allemaal vrij zwaar op de maag te gaan liggen: botercreme, en daar nog GEVULDE speculaas door :( ?

12

Er hoeft ook niet heel veel doorheen toch? Gewoon een beetje voor de smaak :)

13

Ik heb deze vulling alleen gebruikt voor macarons en niet voor een taart, dus ik weet niets over het bewaren, sorry!

Ik heb voor mijn zwarte piet taart de speculoos-pasta gebruikt. Je weet wel, die van de koekjes. Omdat hij niet echt smeerbaar was, heb ik hem even in de magnetron gezet. Daarna gemixt met slagroom en natuurlijk op de taart. Mmmmmmmmmm  :9