1

Onderwerp: Inzakken biscuit

Help, wat doe ik verkeerd? Mijn biscuit zakt na twintig minuten bakken in de oven in zonder dat ik de deur open..... En is dus niet gaar. Of ik hem nu onderin de oven zet of in het midden, dat maakt niet uit. Ik bak op 180 graden.

2

Re: Inzakken biscuit

Het klinkt alsof je te heet bakt.
Bak je met een elektrische oven of een hetelucht oven? Als het hetelucht is dan is het te warm. Biscuit bak je op maximaal 180 graden elektrisch en dat is ongeveer gelijk aan 160 graden hetelucht

3

Sluit me aan bij Djehr. Is 20 minuten ook niet aan de korte kant? Bij mij staan ze er minstens 30 minuten in bij 155 op hetelucht....

4

Ik bak in een elektrische oven. Hij zakt na 20 minuten in, zonder dat de oven open gaat, wekker staat ingesteld op max 35 minuten.

5

Hoi.

Ik heb ook een electrische oven. Ik bak op 170 graden en maximaal 175 graden. Mijn biscuit laat ik 30 tot 35 minuten staan..
Succes, het is denk ik geen kwestie van iets verkeerd doen, maar meer van het ontdekken hoe je oven dit het beste doet..

Groetjes Fleur

6

Tess2012 schreef:

Hoi.

Ik heb ook een electrische oven. Ik bak op 170 graden en maximaal 175 graden. Mijn biscuit laat ik 30 tot 35 minuten staan..
Succes, het is denk ik geen kwestie van iets verkeerd doen, maar meer van het ontdekken hoe je oven dit het beste doet..

Groetjes Fleur

Het gekke is dat ik de afgelopen 2 jaar wel goede taarten bakte...... Zou het aan het c1000 basis zelfrijzend bakmeel liggen dat ik sinds kort gebruik?

7

Daar lijkt het wel op dan als je daarvoor nergens lastvanhad
Proberen waard lijkt me