1

Onderwerp: Kwarktaart met alleen slagroom?

Ik wil graag meerdere taarten maken voor de kerst en ben nual aan het brainstormen.

Ik wil ook graag een 'kwarktaart' maken maar dan zonder kwark.
Kan dat? Ik wil slagroom, chocolade en gelatine gebruiken.
Denk, bodem van chocoladekoekjes, laagje witte chocolade/slagroom en de rest gewone chocolade/slagroom. Denk ik nu wel heel makkelijk of gaat dit gewoon goedkomen? Wil hetzelfde stevige resultaat krijgen als n gewone kwarktaart.
Wil de kwark eruit laten omdat ik m lekker romig wil maken.

Heb al even door t forum gezocht maar kon niets vinden. Sjah waar zoek je ook op? Haha

2

Re: Kwarktaart met alleen slagroom?

Bavarois dus

Iets meer info zou wel erg fijn zijn  :/
Bedoel je dat dat n bavarois is? (dacht dat n bavarois altijd met ei is) of bedoel je dat ik dat t beste kan doen?

Het is voor sommige mensen misschien erg simpel en lijkt het op n domme vraag maar als je nog niet zolang bakt en er weinig verstand van hebt kun je wel wat hulp gebruiken  :)

4

Sorry ik bedoel idd dat dat bavarois is. Er zit niet altijd ei in, net als dat mousse ook zonder ei kan.

Dank je..

En met gelatine wordt het dan stevig genoeg?
Heb gisteravond ook alle pagina's op internet wel gehad volgens mij haha maar kan het niet vinden zoals ik t bedoel. Wel cheesecake of met ei.
Ik denk dat ik maar gewoon n klein beetje moet proberen. Kom er maar op 1 manier achter. Als t mislukt..sjah..het is nog geen kerst  :+

6

Bavarois is wel stevig genoeg voor n taart hoor...

Je kan dan wel het beste je koekjesbodem met warme boter mengen zodat het stevig wordt en het in 2 keer gieten als je 2 lagen op elkaar wilt (onderste laten opstijven voor je de andere laag erop doet)

Die koekjesbodem maak ik altijd met roomboter...jammie!
Bedankt voor je tips. Zal binnenkort even n klein taartje proefmaken  :D
Hou niet zo van chocolade maar heb er toch best zin in haha