1

Onderwerp: Taart vullen op de volgende manier kan dat?

Hoi Iedereen,

Ik had een vraagje.
Ik doe de taart altijd in 2 lagen.
Nu wilde ik het volgende proberen.

1 laag met chocopasta
1 laag met slagroom met gesmolten chocolade erdoor heen. P.v. Botercreme in de 2e laag.

Dan afsmeren met gewone botercreme en het versieren.

Kan dat met slagroom of niet?

2

Re: Taart vullen op de volgende manier kan dat?

Dit lijkt me een beetje té veel van het goede...... Vind ik zelf ppersoonlijk. Ik weet niet wat een ander ervan denkt natuurlijk..... Maar het kan smaken.

3

Chocopasta schijnt heel droog te zijn als laag. Het kan wel door botercreme en dan vullen.

Met slagroom en chocolade maak je ganache.  Het recept staat hiernaast bij recepten en dan vullen. Je kunt ermee vullen als je het opklopt en ook afsmeren (maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan). Ook mij lijkt twee lagen chocolade wel zwaar, wellicht toch eentje met fruit/jam/vlaaivulling?

Tieneke

4

2 lagen met chocolade is erg machtig. Maarja het is ieder zn ding, dus als jij dit wilt proberen zou ik het gewoon doen, maar dan eerst op een kleine taart

5

gewoon niet zulke dikke lagen doen O-)  :9  (zie hier soms lagen van zo'n 2cm dik langskomen, da's wel heul veul voor choc :s )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik doe als tegenhanger voor al het zoet ook altijd iets "fris". Bijvoorbeeld een laagje jam of fruitbele of vers fruit op de botercreme/ slagroom leggen. Nog steeds zoet, maar toch fris van smaak.

7

Ik doe meestal slagroom met een andere vulling, maar absoluut geen botercreme.... Veel te veel boter in je mond.

8

Pandora schreef:

Ik doe meestal slagroom met een andere vulling, maar absoluut geen botercreme.... Veel te veel boter in je mond.

Welke botercreme maak jij dan?
Ik maak bc van de mix en dan doe ik daar dezelfde hoeveelheid bbr bij, op die manier "verdun" je de boter ook nog eens enkrijg je een heerlijke romige vulling.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

Annejet:
Ik zou niet alleen chocopasta als vulling gebruiken, maar ergens doorheen.
En joh als je chocoholic bent, dan kunnen 2 lagen choco best wel, maar iets van fruit erbij kan ook lekker zijn.

10

mamski schreef:
Pandora schreef:

Welke botercreme maak jij dan?
Ik maak bc van de mix en dan doe ik daar dezelfde hoeveelheid bbr bij, op die manier "verdun" je de boter ook nog eens enkrijg je een heerlijke romige vulling.

Ik gebruik 1:1 en dat alleen voor een dijkje en om af te smeren voor fondant of marsepein.

11

oke ik gebruik ook 1:1 voor dijkje en afsmeren en de bcm en de bbr voor een vulling.
Afsmeren doe ik heel dun en in de boter voor het dijkje voeg ik koekkruimels toe, bv amaretto koekjes. Waar koek zit is geen boter, duss ook minder boterhap, als de smaak van de vulling dit toe laat doe ik er ook nog wel eens een lepel nutella door.

12

Chocopasta alleen zou ik niet doen maar meer omdat het bijna niet op de biscuit te smeren is. Je trekt het dan helemaal kapot. Of je zou het in een spuitzak moet doen (met een kleine spuitmond) en er dun op spuiten. Ik ben ook een chocoholic maar vind 2 lagen ook te veel. Dan zou ik eerder 1x choco bc en 1 x vanille bc (beide mix) doen. Vloeibare choco gaat volgens mij ook niet werken in de slagroom, misschien cacaopoeder? Ik doe trouwens ook regelmatig cacaopoeder door de bc. De combi fruit/choco moet je van houden. Ik persoonlijk vind dit echt niet lekker  :nooo

13

Dank jullie wel voor de tips.

Ik doe normaal gesproken ook 1 laag jam, 1 laag botercreme, afsmeren met botercreme. Maar dit leek me lekker om keer te doen.

1 laag choco p.v. jam en slagroom met chocolade smaak. Afsmeren met botercreme (normaal) zonder een smaakje. 

Dus de slagroom kan op die manier die ik dacht en de choco word droog begrijp ik?