1

Onderwerp: Suggesties gevraagd voor afwerking vierkante choc. ganache taart

Ik moet voor zaterdag twee taarten maken voor in totaal 40 personen. Eentje daarvan moet met chocoladeganache bekleed worden. De andere met marsepein. Nu wilde ik mijn vandaag bezorgde vierkante bakrand gaan uitproberen en deze taart dan overgieten met de ganache. Ik vind het alleen moeilijk om mooie zijkanten te krijgen. Nu heb ik wel eens gezien dat mensen dan de zijkant met chocoladesticks ofzo bekleden maar die kan ik in mijn woonplaats nergens krijgen.
Hebben jullie andere suggesties voor de afwerking zodat de taart er toch netjes uit komt te zien?
Oh ja, het is voor mijn vader en moeder die allebei 60 worden!
Ik hoor het graag!
Groetjes, Monique

2

Re: Suggesties gevraagd voor afwerking vierkante choc. ganache taart

Afsmeren met (chocolade)botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Ik reageer alleen even op de chocosticks: AH verkoopt ze gewoon hoor, in 2 verschillende smaken (waarschijnlijk ook in Leerdam). Ik heb nog geen ervaring in vierkante taart, dus daarin kan ik je niet adviseren. Succes !

Groet, Jolanda

Jol321 schreef:

Ik reageer alleen even op de chocosticks: AH verkoopt ze gewoon hoor, in 2 verschillende smaken (waarschijnlijk ook in Leerdam). Ik heb nog geen ervaring in vierkante taart, dus daarin kan ik je niet adviseren. Succes !

Ik ben vorige week alle supermarkten afgeweest en kan ze echt niet vinden...Ook bij AH niet. Misschien kijk ik verkeerd hoor maar ik heb gezocht bij de chocolaatjes, zeg maar bij alle repen en bonbons. Daar zouden ze dan toch moeten liggen? Misschien is onze AH te klein ofzo. Snap er niets van. Ga nog wel eens kijken!
Groetjes, Monique

5

In de AH hier hebben ze ze ook niet, en dat is nochtans een groot filiaal.
Bij de Aldi werden ze wel verkocht, ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar je kan het altijd proberen als je ze nodig hebt ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Ik haal ze altijd bij de Lidl!

Een andere optie: chocolade op een stuk bakpapier smeren, iets laten opstijven en dan rond de taart 'plakken'. Juliana heeft dat pas geleden nog gedaan bij een bruidstaart, stond prachtig!

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Jozien schreef:

Ik haal ze altijd bij de Lidl!

die is er in Gorinchem

Ik had ook ergens een plaatje gezien van een taart die met grote dunne stukken witte chocolade (dus ook denk ik gesmolten, uitgesmeerd en stukken van gebroken) als het ware als soort schotsen tegen de zijkanten waren vast gemaakt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het zag er in ieder geval heeeeel leuk uit en dat wil ik zelf ook nog wel eens proberen! Succes met je taart!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

9

Daar zouden ze dan toch moeten liggen? Misschien is onze AH te klein ofzo. Snap er niets van. Ga nog wel eens kijken!
Groetjes, Monique

Klopt inderdaad, daar liggen ze hier ook. Op het bovenste schap, langwerpige doosjes in oranje en blauw meen ik (caramel/mint). In de categorie After Eight zeg maar.

Groet, Jolanda

10

Ik heb ze bij Jamin gekocht.

groetjes van Ann

11

Wat ook kan: Je taart met afsmeren met stevige ganache, dan overgieten met vloeibare en dan gelijk choco-vlokken ertegen aan plakken !

Groetjes, Marleen