1

Onderwerp: bekleden vraagje

Hoi,

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik ga dit weekeind mijn 2e taart maken en de 1e is helemaal fout gegaan omdat deze voor het bekleden met fondant in het water is gevallen door een stomme fout van mij.
Ik had er toen botercreme op gedaan en dan was de bedoeling om er de fondant op te leggen.
Maar helaas is het zover niet gekomen.
Nu ga ik dus mijn 2e taart maken en was mijn vraag wat kun je allemaal op de taart smeren voor je er de fondant op doen??

Ik weet dus botercreme maar daar die is niet beschikbaar dus vandaar jullie ervaring om zo te vragen wat nog meer opties zijn.

Alvast heel erg bedankt alvast.

Groetjes
Ivo

2

Re: bekleden vraagje

:think: ik snap het niet helemaal.... je hebt toch niet je fondant letterlijk in het water laten vallen mag ik hopen :s

Je kunt afsmeren met botercrème 1:1 dus, met meringue botercrème, met ganache, evt met iets verwarmde jam (maar dat wordt niet fraai :nooo )...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

bv chocoladeganache, met witte chocolade van goede kwaliteit en slagroom.... op het forum veel info hierover! Succes!!!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

4 Laatst bewerkt door Suu (22-11-2012 21:33)

dat was twee keer... :o

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

5

@carien,
de fondant viel niet in t water maar ik was een beetje boos geworden en toen heb ik alles weggegooid dus ook de fondant was niet slim maar ja is niet anders.

Ik heb inmiddels een recept hier gevonden om zelf iets te maken en dat ga ik proberen.
:)
In ieder geval erg bedankt allemaal voor de tips :)