1

Onderwerp: Biscuit te droog???

Van een vriendin, die al heeeeel veel van mijn taarten heeft 'getest', kreeg ik een (goedbedoelde) opmerking dat de biscuit van mijn laatste creatie aan de droge kant was.
Ik vind het aan de ene kant jammer te horen, aan de andere kant ben ik ook blij dat ze het eerlijk zegt. Maar helaas heb ik geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik soms niet helemaal zeker ben of de biscuit wel echt helemaal gaar is. Dan laat ik hem toch nog maar een paar minuten langer in de oven. Dit kan natuurlijk wel funest zijn voor een biscuit die toch al wel echt gaar was.
Hoe weten jullie zeker dat de biscuits gaar zijn????

En ook evt. andere tips m.b.t. droog biscuit zijn welkom!

Ik heb mijn vriendin inmiddels aangeboden om binnenkort een 'verrassingstaartje' voor haar te maken.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Biscuit te droog???

Tja, hij moet wel goed gaar zijn denk ik dan.
Maar je kunt je taart altijd tremperen.... Dan breng je wat extra vocht in de taart.

Succes en leuke geste om een taartje voor haar te bakken!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

:think: waar had je je taart mee gevuld dan?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Carien schreef:

:think: waar had je je taart mee gevuld dan?

Alle lagen eerst ingesmeerd met dun laagje aardbeienjam. Banketbakkersroom, laagje krokante witte chocolade, verstevigde slagroom en aardbeienkwark (Monatoetje).

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.