1 Laatst bewerkt door Tess2012 (22-11-2012 01:58)

Onderwerp: speculaascake / taart met biscuit

Niet echt origineel  vermoed  ik, maar  ik   wil een speculaastaart maken, ik vraag me af of dat ook kan met biscuitbeslag  en dan speculaas kruiden  toevoegen??., of kan en wilt iemand mij een recept ervan geven???

Ik hoop dat het in de juiste rubriek staat.

Alvast dank, groetjes fleur

2

Re: speculaascake / taart met biscuit

Dat kan hoor, gewoon 1 of 2 eetlepels door je bakmeel of mix mengen voordat je het door de eieren spatelt.

Tieneke

3

Bij de jamin heb je speciaal speculaasmix

Groetjes Yvon

4 Laatst bewerkt door Tess2012 (22-11-2012 11:45)

Hoi yvonne en tieneke.

Dank voor jullie reacties, ik ga het beiden proberen. En dan kan ik kiezen.

5

Tieneke, vandaag geprobeerd met speculaaskruiden, precies lekker!!! Niet overheersend , ik vind speculaas lekker maar meer de nuance dan..
Thanxx voor je tip . Yvon ik ga hem van jamin ook proberen.

6

Tieneke, vandaag geprobeerd met speculaaskruiden, precies lekker!!! Niet overheersend , ik vind speculaas lekker maar meer de nuance dan..

7

8

Goed zo! Leuk om nog even te lezen hoe het is afgelopen. Ik denk dat ik vandaag ook maar eens eentje ga bakken. Hoe ga jij vullen? Ik dacht aan sinasappelmarmelade en banketbakkersroom met speculaasjes en dan rondom afsmeren met chocoladebuttercream. Jij?

Tieneke

9

Ik was er nog niet helemaal uit. Wil van het weekend proberen champagnevulling te maken en dan 1 laag met pepernotenroom. Alsmeren met botercreme zonder smaak, denk dat t anders té heftig wordt. En dan een puzzelplaatje van een zwarte piet erop...
Morgen ga ik t proberen met biscuit en dan een grotere. Van de week had ik muffins gemaakt met cupcakemixvan funcakes , ik maak eigenlijk nooit Cc's maar ik vond de mix erg droog.
Tegenwoordig gebruik ik vaak biscuitjes van jamin, die vind ik lekkerder en luchtiger

Champagne vulling nog niet eerder gemaakt, maar ga het proberen met het recept van de site.

Gr. Fleur

10

Klinkt ook lekker die combi van jou, ben benieuwd!!

11

Wat een goed idee van jullie om speculaaskruiden door de mix te doen! Jullie hebben me op een idee gebracht en nu wil ik het vanavond ook gaan maken.. het klinkt heerlijk! :) Maar ik vraag me af: hoeveel speculaas/koekkruiden doen jullie door de mix heen?

12

Ik had muffins gemaakt. Ik had de cupcakes mix van funcakes gebruikt omdat ik die had staan. 1 halve eetlepel op 100 gram deeg.

13

Ik had muffins gemaakt. Ik had de cupcakes mix van funcakes gebruikt omdat ik die had staan. 1 halve eetlepel op 100 gram deeg.

14

Dankje Tess! Ga het zo gelijk proberen :)

15

En is het gelukt maaike???.