1

Onderwerp: bewaren?

hallo allemaal. ik ben net nieuw op deze site en ben al heel veel jullie taarten aan het bewonderen en ben op zoek naar veel info.
maar ik heb nog een paar vraagjes m.b.t. het bewaren van taart en ingredienten. ik ben nog niet alle antwoorden tegen gekomen hier dus ik vraag het toch nog maar ff langs deze weg.
1. ik maak taarten van de biscuitmix uit de webshop. als je deze kaal gemaakt heb. vries je ze dan al in of vul je ze eerst? of misschien gelijk al bekleden en dan invriezen?
2. als je de basis taart (heet dat kapsel?) ingevroren hebt en je gaat hem later gebruiken om te vullen en decoreren? dan kan die gene die hem krijgt (of wij gewoon zelf) hem daarna niet nog een keertje invriezen toch? lijkt mij van niet tenminste.
3. ik las net bij een topic dat iemand al 2 weken geleden de taart had gevuld en bekleed en pas later had gedecoreerd. hoe beaar je hem dan al die tijd? ook in de vriezer?
4. botercreme (roomboter, poedersuiker, beetje water en beetje aroma) hoe kan je dat bewaren wen hoe lang?
ik hoop dat jullie even de tijd nemen en het niet vervelend vinden om mij hierop te antwoorden.
alvast bedankt.
groetjes

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: bewaren?

hallo kwebbeltje

ik ben ook een beginner en kan je niet overal een antwoord op geven maar ik weet wel dat je het kapsel kaal kunt invriezen of gevuld en zelfs gedecoreerd.
alleen begrijp ik wel dat je je taart niet met alles kan vullen als je hem invriest.
botercreme zowieso wel de rest weet ik nog niet.
ik heb zelf een taart in de vriezer staan gedecoreerd en al en hoop dat hij er zaterdag goed uit komt.
ik hoop dat ik je hier wat mee kon helpen

groetjes miranda

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

3

Ha die Brenda,

Ook ik ben sinds vandaag lid hier en wacht met smart op mijn eerste bestelling! Leuk jou ook hier tegen te komen.
Ik hoop het weekend iets te kunnen gaan bakken. Ik heb nu een ziek kind thuis, dus dat wordt dan niks he!
Ik lees mee wat de antwoorden op jouw vragen betreft, dat is voor mij ook weer leerzaam. :)

Groetels,
Annette
(van Nette Nagels, je weet wel....hihi!)

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

4

nou het wordt hier nog druk Annet. gezellig! ik hoop wel veel te leren hier, want ik vind het echt mega leuk allemaal. de taart van Collin ligt in de vriezer. de starwars taart is zojuist aangebroken en Nordin had een taartje voor zijn vriendinnetje gemaakt. dus het is weer een grote puinhoop hier. zouden ze ook ergens workshops geven in het schoonhouden van je keuken tijdens het maken???

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

1 antwoord op al je vragen: In de vriezer!

:) biscuit kan gevuld en ongevuld, bekleed en onbekleed, gedecoreerd en ongedecoreerd in de vriezer. Zelfs een eerder bevroren kapsel (jaaaa zo heet dat :Y ) kan na bekleden en versieren als complete taart nog wel een keer worden ingevroren.
:) botercreme kun je tot ongeveer een week wel in de koelkast bewaren, maar moet het langer dan vries je het gewoon in. Evt. voor het (her)gebruik opnieuw opkloppen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

wow dank je wel Yvonne voor je antwoord, hier kan ik wat mee;)