1

Onderwerp: voor het eerst zelf een taart maken!

hallo mensen,

Voor 8 dec. wil ik een taart gaan maken voor de familie vanwege pakjesavond bij ons thuis. Nou heb ik marsepein en fondant bij de makro gehaald evenals de basis biscuit. Van een vrouw hier in het dorp heb ik een tipje gekregen om marsepein met fondant te mengen zodat die minder korrelig is en dus makkelijker de rollen is. maar zoals in de titel geschreven is dit mijn eerste taart. ( wel monchou taart en mokkataarten gemaakt) nu wil ik een citroenkwarkmousse of citroenbavarois maken..  maarrr heb een struikel blokje.. how to do?!

Een taartbodem bakken.. ( 24 cm rond)
3 lagen snijden
en dannn?!!!

moet je alle taarten met boter-cremé afwerken? dijkje maken e.d.?
zou iemand mij kunnen helpen ( vertellen via een persoonlijk berichtje)

Graag hoor ik iets van jullie!

Groetjes  Silke

Re: voor het eerst zelf een taart maken!

Hoi, hoi,
Er staan op deze website onder het kopje how to do vele filmpjes die je antwoord kunnen geven op je vragen.

Je moet inderdaad je taart afsmeren om ervoor te zorgen dat je fondant blijft plakken en een strakke afwerking krijgt. Je kan botercreme of ganache gebruiken. Recepten zijn in overvloed te vinden op de website. Bij de teleac is ook een televisieserie over taarten decoreren gehouden. Daar wordt afgesmeerd met slagroom. Daar staan ook diverse filmpjes bij teleac.  En ook meer uitleg over het vullen en dijkjes maken.

Heel veel succes en plezier met je eerste taart

Groetjes Thera

3 Laatst bewerkt door djehr (20-11-2012 19:26)

Re: voor het eerst zelf een taart maken!

Dit is ook een handig topic. Daarin vind je al heel veel antwoorden op je vragen
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

En verder staat er in de FAQ (links in beeld in het rijtje) heel veel uitgelegd over hoe je een taart maakt