1

Onderwerp: Hoe een ronde taart met kleine vierkantjes bekleden??

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen?? Ik moet een ronde taart met kleine vierkantjes bekleden. Ben dit al aan het doen, maar als je van de zijkant naar de bovenkant van de taart gaat, kom je totaal niet uit!! Dit wordt echt niet mooi!!

Hoe kan ik dit oplossen?? Ik ben nu echt niet blij!!!

Groetjes Linda

2

Re: Hoe een ronde taart met kleine vierkantjes bekleden??

Bovenkant en zijkant apart indelen met vierkantjes en de 'naad' afdekken met een randje?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Het probleem is dat

4

Het probleem is dat "de klant" erg precies is....en ze wil de uitnodiging voor de verjaardag van haar kleine man, nagemaakt hebben op de taart.
Deze is bijna geheel, in allerlei verschillende kleuren blauw, met vierkantjes.
Dus als ik de naad af zou dekken, zou ze dat meteen zien....

Maar misschien wel een betere oplossing dan ik nu heb gedaan....

Zijn er nog meer ideeën van taartliefhebbers??

5

Ik zat zelf misschien te denken om net als normaal een "lap" fondant uit te rollen. Daarop de vierkantjes plakken, en dan deze "lap" als normaal op de taart bekleden.

Zou dat werken? Of ook niet? Volgens mijn man, die veel probeert mee te denken, gaat dat ook niet werken....

6

Als mevrouw pietjeprecies is, zou ik zeggen maak hem zelf... ( naja niet zo natuurlijk) Maar kan je de bovenkant van de taart niet namaken van de kaart?

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

7 Laatst bewerkt door Taartenmarie (19-11-2012 20:44)

Ik zou alleen de zijkanten met de vierkantjes doen en op de bovenkant iets anders. Zijn naam, een leuk plaatje etc.
Een cirkel (de bovenkant) bedekken met vierkantjes vanuit de zijkant gaat niet werken ben ik bang.

Life is what you bake it.

8

Ik heb er nu inderdaad een groter wit vlak overheen gelegd dan zou moeten met zijn naam erop.

Maar vindt dit vlak eigenlijk veel te groot. En daar baal ik een beetje van.
Dacht....misschien heeft hier iemand een oplossing....anders moet ik het gewoon zo laten en erboven staan.....