Onderwerp: Weer klein parade

1e kitty zonder uitskekers .bonbloc ganache,melk choclade ganache,aardbeien

Thema ''Kill Bill'' met bijpasende cc.
banaan,straciatella,vaniile bavaroise
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Weer klein parade
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

1e kitty zonder uitskekers .bonbloc ganache,melk choclade ganache,aardbeien

Thema ''Kill Bill'' met bijpasende cc.
banaan,straciatella,vaniile bavaroise
leuk thema, kill bill.
Draai jij je taarten om na het bakken? vind de bovenkanten een beetje rond. Door de taarten om te draaien krijg je strakkere taarten.
Misschien als 2e tip om een alfabet mold/uitsteker te gebruiken.. Vind ze nu een beetje amateuristisch overkomen maar denk dat t een deel scheelt als de letters een beetje strakker eruit komen.
Brrr, ik hou niet van bloed! Wat is dat voor thema?
Waar smeer jij mee af?
Bedoel je Hello Kitty? sorry maar voor mij lijkt het diertje ergens anders op....... maar goed een workshop boetseren,of veel oefenen doet wonderen
maar jij hebt ook meegedaan aan de wedstrijd van de Mjam Magische taarten toch?? die naam vanwelie stond ook op de lijst van de beoordeling.....
Groetjes
Bedoel je Hello Kitty? sorry maar voor mij lijkt het diertje ergens anders op....... maar goed een workshop boetseren,of veel oefenen doet wonderen
maar jij hebt ook meegedaan aan de wedstrijd van de Mjam Magische taarten toch?? die naam vanwelie stond ook op de lijst van de beoordeling.....
Groetjes
ja klopt,ja die oren was foutje bij kitty ik zie dat pas klaar voor bezorgen,dat moet geen ronde einde bij oren.
je hebt gelijk oefenen,volgende keer wat eerder kitty maken.
klopt ook met wedstrijd ik heb gedaan
Groetjes
ja klopt,ja die oren was foutje bij kitty ik zie dat pas klaar voor bezorgen,dat moet geen ronde einde bij oren.
je hebt gelijk oefenen,volgende keer wat eerder kitty maken.
klopt ook met wedstrijd ik heb gedaan
Brrr, ik hou niet van bloed! Wat is dat voor thema?
Waar smeer jij mee af?
van film Kill Bill,ik dacht ook toen ik zag wat moet maken jeetje bloed
maar ging goed met pipping gel lekker veel bloed 
leuk thema, kill bill.
Draai jij je taarten om na het bakken? vind de bovenkanten een beetje rond. Door de taarten om te draaien krijg je strakkere taarten.
Misschien als 2e tip om een alfabet mold/uitsteker te gebruiken.. Vind ze nu een beetje amateuristisch overkomen maar denk dat t een deel scheelt als de letters een beetje strakker eruit komen.
ik heb 2 stjes met letters en toen ik nodig alles opgezocht en 1 letter per setje mis dus wat nou met hand geschrijven
niet erg mooi .
ik draai altijd na bakken kapsels maar ind.ik zie hier meestaal zo strakke en mijne lijkt niet zo.
TaartvanJolanda schreef:Brrr, ik hou niet van bloed! Wat is dat voor thema?
Waar smeer jij mee af?
van film Kill Bill,ik dacht ook toen ik zag wat moet maken jeetje bloed
maar ging goed met pipping gel lekker veel bloed
Brrr, het bloed lijkt net echt idd. Als ik het vergelijk met het bloed wat ik wel eens heb met een sneetje.
cakesspecially4u schreef:leuk thema, kill bill.
ik heb 2 stjes met letters en toen ik nodig alles opgezocht en 1 letter per setje mis dus wat nou met hand geschrijven
niet erg mooi .
ik draai altijd na bakken kapsels maar ind.ik zie hier meestaal zo strakke en mijne lijkt niet zo.
Tip voor een strakke taart:
Kapsel inderdaad omdraaien na het bakken. Strak afsmeren (zoals je het kapsel wil hebben) met bijvoorbeeld botercreme 1:1.
Even in de koelkast laten opstijven.
Dan bekleden (De fondant/marsepein niet te dun, maar ook niet te dik)
en dan goed smootheren. De rand kan je dan strak maken door er met je 2 smoothers er een randje in te "knijpen". Dus de twee smoothers naar elkaar toe werken.
Misschien heb je er iets aan. 
De ideeen zijn erg leuk. Maar ik zou eerst veel gaan oefenen voor ik een klant hier geld voor durfde te vragen.
Dat klinkt hard, maar ik wil gewoon duidelijk zijn.
Wil je niet kwetsen.....
De ideeen zijn erg leuk. Maar ik zou eerst veel gaan oefenen voor ik een klant hier geld voor durfde te vragen.
Wil je niet kwetsen.....
thema was door klanten gekozen
Ik zag net je hello kitty en het leek niet echt naar hello kitty totdat ik in je berichtje las dat het hello kitty moest zijn.
Je kan hello kitty sprekender maken door zwarte fondant te gebruiken voor haar ogen, kleine dunne sprietjes met zwart en een gele neus. Nu dacht ik eerst dat je nijntje wou maken. Je kan de plaatje vergelijken zodat je maakt wat degene vraagt. Het is even oefenen maar je zal jezelf wel verbazen met het resultaat. Ook de oren mogen wat korter en puntiger. Mooie kleurtjes gebruikt voor de meisjestaart. De bloederige taart is echt bloederig, missie geslaagd
Ik had je taarten ook gezien bij de brabantshallen en bij zoetjes en toetjes. Wij hadden niet meegedaan bij zoetjes en toetjes maar was wel leuk om mee te doen.Veel variaties en creaties
Hoe ziet je taart van de taartwedstrijd eruit dan vanwellie?
Esthers Feestelijke Taart schreef:De ideeen zijn erg leuk. Maar ik zou eerst veel gaan oefenen voor ik een klant hier geld voor durfde te vragen.
Wil je niet kwetsen.....thema was door klanten gekozen
Hoi vanwelie! Het thema is leuk, maar ik vind je afwerking slordig. Gebruik je een smoother? En smeer je af met botercreme 1:1? Als je de taart strak afsmeert met deze botercreme en de taart dan een paar uurtjes in de koelkast hard laat worden, zal de taart veeel strakker zijn! Dan heb je dat bobbelige niet...snap je wat ik bedoel?
Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips!
Nog een tip voor Hello Kitty: haar ogen staan heel wijd uit elkaar.
Ik heb haar ook een paar keer gemaakt, hier is een voorbeeld:
Ik heb eens beloofd een How-To te maken, dat heb ik tot nog toe niet gedaan, ik zal kijken of ik daar eens tijd voor kan maken.
Je missie met al dat bloed is inderdaad geslaagd 
Hoe ziet je taart van de taartwedstrijd eruit dan vanwellie?
bij welke wedstrijd?
vanwelie schreef:Esthers Feestelijke Taart schreef:De ideeen zijn erg leuk. Maar ik zou eerst veel gaan oefenen voor ik een klant hier geld voor durfde te vragen.
Hoi vanwelie! Het thema is leuk, maar ik vind je afwerking slordig. Gebruik je een smoother? En smeer je af met botercreme 1:1? Als je de taart strak afsmeert met deze botercreme en de taart dan een paar uurtjes in de koelkast hard laat worden, zal de taart veeel strakker zijn! Dan heb je dat bobbelige niet...snap je wat ik bedoel?
ik doet wel alles hoe hebt je geschrijven en smootheren ook,maar ik had hier tip gehad om te knijpen met 2 smoothers die randjes die zal ik nog preoberen.
vanwelie schreef:Esthers Feestelijke Taart schreef:De ideeen zijn erg leuk. Maar ik zou eerst veel gaan oefenen voor ik een klant hier geld voor durfde te vragen.
ik doet wel alles hoe hebt je geschrijven en smootheren ook,maar ik had hier tip gehad om te knijpen met 2 smoothers die randjes die zal ik nog preoberen.
Welke soort boter gebruik je? Want als je het zo doet krijg je geen bobbels.
Wordt je boter keihard in de koelkast?
yep,roomboter en is ind keihard in koelkast en daarna maak ik met warme mes glad.ik was ook verbaasd dat was glad en toch zien wat op taart
Heb je toevallig een foto van je afgesmeerde taart?
nee volgede keer zal ik maken
nee volgede keer zal ik maken
Ja moet je doen! Kunnun we misschien zien waar het fout gaat! 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Weer klein parade