1

Onderwerp: banketbakkersroom

Ik heb een vraagje over banketbakkersroom:
Pas deze als vulling bij biscuit? Of is dit enkel iets voor soezendeeg? Trekt de room erg in de taart (als een spons) of blijft de biscuit dan toch droog? Als ik de room met aardbeien combineer: best de aardbeien in een apart aangesneden laag of direct op de banketbakkersroom? De rand en de bovenkant van de taart waarschijnlijk zowiezo met botercreme - past dit als smaak bij de banketbakkersroom?


Bedankt!

Kristien

2

Re: banketbakkersroom

Ik heb een taart wel een gevuld met banketbakkersroom van Baukje..dat ging goed en heb daar verse aardbeien aan toegevoegd.
Wel heb ik toen de buitenlaag met banketbakkersroom bestreken.

Het was voor een kindertaart en die hebben gesmuld dus de smaak was goed denk ik.
Banketbakkersroom is iets minder zoet dan botercreme vind ik dus juist wel lekker.

3

Re: banketbakkersroom

ik heb het banketbakkersroom gebruikt in de smeuige botercreme recept en heb het ook nog een andere kleur gegeven en moet zeggen het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

4

Re: banketbakkersroom

ik doe heel vaak banketbakkersroom als vulling, met een laagje jam meestal.
Errug lekker in combi met het (wat droge) biscuit.
Ik doe dan wel een dijkje van botercreme spuiten en aan de buitenkant ook botercreme.
Ik heb wel eens gewoon aardbeien in plakjes gesneden, op de taart gelegd (ertussen dus) en dan banketbakkersroom eroverheen, en dan de volgende taartlaag. Ging prima en is heeeeeel lekker :D:D:D:D

Mijn website: Presentaart

5

Re: banketbakkersroom

Dankjewel,

Klinkt overtuigend lekker dus ik zal het proberen!

Kristien

6

Re: banketbakkersroom

hoi,

ik meng de banketbakkersroom altijd met slagroom.
de smaak van de room isdan iets minder maar nog steeds erg lekker.
mijn kinderen vinden dit echt om te smullen.

groetejs diana

7

Re: banketbakkersroom

goeie vraag! heb al een hele tijd mix voor bbr staan maar nog niet geprobeerd.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010