1

Onderwerp: Citroenvulling taart.

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, al vaker een aantal tips van deze site gehaald maar nooit een account aangemaakt. Nu dus wel.

Mijn stiefvader is morgen jarig, en we vieren vanavond zijn verjaardag. Hij houdt heel erg van citroen etc, dus wilde ik graag een citroenvulling maken. Ik heb ook al een aantal dingen gelezen over lemon curd. Wat is dat, en wat kan je daarmee precies? Het wordt een taart met twee lagen.

Groetjes
Suzanne :)  :D

2

Re: Citroenvulling taart.

probeer maar citroen bavaroise

3

Lemoncurd kun je zelf maken, of kopen in de winkel  (Chivers, is de bekendste). Hier links bij de recepten staat hoe je het zelf kunt doen.

Ik gebruik de gekochte en die vinden wij prima lekker, lijkt een beetje op jam, maar dan van citroen. Lekker te combineren met caramel of met citroenkwarktaartpudding van Mona.
Maar je kunt ook botercreme van de mix aanmaken met citroensap ipv (een deel van) het water. Dan krijg je een heerlijke frisse citroencreme.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

SweetTooth schreef:

Lemoncurd kun je zelf maken, of kopen in de winkel  (Chivers, is de bekendste). Hier links bij de recepten staat hoe je het zelf kunt doen.

Ik gebruik de gekochte en die vinden wij prima lekker, lijkt een beetje op jam, maar dan van citroen. Lekker te combineren met caramel of met citroenkwarktaartpudding van Mona.
Maar je kunt ook botercreme van de mix aanmaken met citroensap ipv (een deel van) het water. Dan krijg je een heerlijke frisse citroencreme.

Dankje :) Die citroenkwarktaartpudding ook al aantal xtjes gehoord. Die ga ik doen denk ik :D

5

Dan zou ik eerst een dun laagje lemoncurd (gewoon potje bij de supermarkt, als je t makkelijk wilt houden) smeren en dan daarop een laag monatoetje.. En dat dan dus 2x als je 2 lagen vulling wilt..
Ik ben zelf gek op citroen, en zo krijgt de vulling met wat meer pit/citroensmaak