Onderwerp: Lijntjes

Als ik lijntjes of iets dergelijks wil verven op marsepein of fondant, kan ik dan gewoon wat kleurpoeder met water mengen of met kleurgel verven?

De aanhouder wint!

2

Re: Lijntjes

ik zou kleur poeder mengen met blanken alcohol bv jenever
er zijn ook wel speciale vloeistoffen voor te koop maar ik gebruik altijd klein beetje jenever de alcohol verdampt hoor
en dat mengen en dan kun je verven

3

Je zou evt ook met citroensap kunnen mengen. Zelf heb ik nooit geprobeerd.

4

Wat denk je van spuiten met royal icing? Dat kun je in alle kleuren mengen en zo dun maken als je wilt met je spuitmondje. Het recept staat hiernaast, linkerkolom, onder recepten en dan decoreren. Voor een lijntje zonder bibbers de spuitzak een centimeter van je taart houden en het lijntje erop laten vallen. En eerst even oefenen op een plastic oppervlak (of een koekje of zo).

Tieneke

Tante Tien schreef:

Wat denk je van spuiten met royal icing? Dat kun je in alle kleuren mengen en zo dun maken als je wilt met je spuitmondje. Het recept staat hiernaast, linkerkolom, onder recepten en dan decoreren. Voor een lijntje zonder bibbers de spuitzak een centimeter van je taart houden en het lijntje erop laten vallen. En eerst even oefenen op een plastic oppervlak (of een koekje of zo).

Tieneke

Hartstikke bedankt voor de tip, ga dat zéker doen :Y

De aanhouder wint!