Onderwerp: Bos bloemen + slagroom&chocolade babytaart
Bos bloemen
Voor mijn oom en tante, die beide 65 jaar zijn geworden en een leuk feest gaven, had ik bedacht om maar een bos bloemen mee te nemen. Maar dan wel in de vorm van een taart natuurlijk! Daar mijn oom verzot is op marsepein is deze volledig van marsepein gemaakt.
Persoonlijk werk ik veel liever met fondant (ik lust geen marsepein), maar vond het resultaat toch wel mooi geworden.
Het idee is geïnspipikt van het forum hier. Dus als je wat bekends ziet: dank je wel!
Biscuit gemaakt in een 20cm en een 12cm blanda en gevuld met mbc en aardbei/rabarberjam.
Slagroom & chocolade babytaart
Voor de dochter van m'n nicht en haar vriend heb ik een babytaart gemaakt. Nu is mijn nicht niet zo gek op fondant en dus vroeg ze me of ik niet wat anders kon maken. Iets met slagroom en chocolade of zo... Tsja en dan moet je ineens je hele idee omgooien. Met tips van wat medeforummers in het Apeldoorn topic (dank allemaal!) is dit wat ik er van gemaakt heb:
Biscuit gevuld met een dun laagje aardbei/rabarberjam en 2 lagen slagroom. Bovenop heb ik een laagje van lichtroze candymelds gemaakt.
Bedankt voor het kijken!