1

Onderwerp: aaaaaaargh ik baal zo..

Ik heb biscuitmix van de Jamin. Wil ik vanmorgen een boltaartje maken.. keurig gemixt met mijn kenwood. Blanda 20 schaal 3/4 met beslag in de oven voorverwarmd op 160 graden. 40 min. zoals op de verpakking staat en hij komt er oooh zo waterig uit.

Poging 2 maar gedaan. Maar dan voor de helft gevuld. En weer waterig.. wat is dit toch? dit is toch doodzonde :( hopelijk kan iemand mij helpen. Wat doe ik verkeerd?

Groetjes!!

Re: aaaaaaargh ik baal zo..

wat is je verhouding?

4 eieren- 264 gram mix en 26 gr. water?

doe ik bij een 20cm ronde taart

eieren in warm water leggen 5 min. en 10 min op zn hardst mixen en 2 min op zn zachtst en dan in de oven.
20 min op 150 graden en 20 min op 175 graden.

Ik hoop dat het goed gaat komen voor je.

succes

Groetjes P@trici@

wat is je verhouding?

4 eieren- 264 gram mix en 26 gr. water?

doe ik bij een 20cm ronde taart

eieren in warm water leggen 5 min. en 10 min op zn hardst mixen en 2 min op zn zachtst en dan in de oven.
20 min op 150 graden en 20 min op 175 graden.

Ik hoop dat het goed gaat komen voor je.

succes

Groetjes P@trici@

Ik deed gewoon de verhouding wat op t pak staat. 30 ml water, 330 gram mix en 6 eieren maat M
Ik hield wel beslag over maar hiervan wou ik dan nog wat maken.
ook 175 met hetelucht oven? Op de verpakking staat 160 namelijk.

Probeer ik het vanmiddag op deze manier. Hopelijk komt het inderdaad goed. Ik wil graag nog een herfsttaartje maken. Ik heb oranje en bruine marsepein :)

Bedankt! Is Jamin trouwens gelijk aan de tabellen van Funcakes hier op de site?

10 minuten alleen eieren mixen of alles gewoon in 1x in de kom?

6

30 ml water is 2 eetlepels
Misschien heb je er teveel water in gedaan?

7

Hoe dik was je beslag? Mijn biscuitbeslag is net wat dunner dan cakebeslag. Voor een blanda 20 cm gebruik ik 270 gr mix, 27 ml water en 208 gr ei (neem altijd 2 L+2 M eieren en kom precies uit  ;) ) Maar mijn blanda gaat zeker wel 50 min in de hetelucht op 155-160 gr. Bij mix hoef je de eieren trouwens niet voor te verwarmen, gewoon op kamertemp. Je mixt ook alles tegelijk  ;)

ik denk ook dat je teveel water hebt gebruikt, want hoe kan je nou beslag overhouden :think:  dat heb ik echt nog nooit gehad...
en de biscuitmix van jamin is in principe prima, heb ik ook wel eens gebruikt

I never met a calorie I didn't like....

9

een blanda moet veel langer in de oven! die van mij staat zo'n 50 minuten in de oven.

Net weer geprobeerd en dan met de tabel van blanda hier op de site van funcakes.
Nu dit x 50 min in de oven. Kwam er goed uit maar zakte gelijk. Dus ik heb nu een platte boltaart. Is me eerder een x gelukt.

Ik kan er wel wat mee, maar had hem boller gewild. Jammer.

Net weer geprobeerd en dan met de tabel van blanda hier op de site van funcakes.
Nu dit x 50 min in de oven. Kwam er goed uit maar zakte gelijk. Dus ik heb nu een platte boltaart. Is me eerder een x gelukt.

13

Dan zou ik hem toch wat langer in de oven laten. Echt wachten tot de randen een beetje naar binnen krimpen - daar kan je goed aan zien dat 'ie klaar is.