1

Onderwerp: Vloeibare fondant en botercrème

Helloooooo

Even eerst een vraagje over vloeibare fondant. Ik heb zo'n kant en klare variant in een witte pot in de kast staan. Is het zo simpel als het lijkt?

In een apart bakje wat kleur er doorheen en dan gewoon dopen?

En kan ik op een laag vloeibare fondant (als het hard geworden is) een toef botercrème doen? Bij 'gewone' fondant kan ik dit namelijk wel.

Alvast bedankt!

2

Re: Vloeibare fondant en botercrème

Gewoon verwarmen en iets erin dopen. En je kan er idd gewoon crème op spuiten maar t is wel zoet dus zou er niet zoveel op doen...

3 Laatst bewerkt door Henriette34 (13-11-2012 21:01)

Vloeibare fondant wordt niet helemaal hard, het is dat spul dat je op tompoucen aantreft zeg maar.
Je kan er bv petit fours in dopen. Eerst verwarmen tot 37-40 graden en dan kun je dopen of gieten.
Dus ligt er beetje aan wat je er van wilt maken?
Het hardt niet zo erg uit zoals gewone fondant.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Nou ik wil mijn cupcakes erin dopen met de punt en heb nog een hele boel botercreme over dus dacht..... nou ja.. jullie snappen hem!

5

Ja hoor dat kan, is soort glazuurlaag dan zoals een tompouce. Je kan het gewoon kleuren. Wordt niet helemaal hard, blijft zoals een tompouce, beetje plakkerig en zoet. Maar je kan er daarna nog best wat marsepein op zetten.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

En hoe maak ik het aan dan? Want ik heb wel een leuke witte pot maar er staat dus niet op hoe ik het moet doen! HELP :) :)

7

Pan pakken, spul erin, kleurstof erbij en op laag vuur en continu roeren opwarmen tot t niet meer kouder is dan je vinger. Je moet m er wel nog in kunnen doen dus niet te heet maken. Het wordt echt wel hard als je t goed verwerkt... Zeker als t daarna niet in de koeling gaat