Onderwerp: In welke volgorde?

Ik ga een taart maken voor zondag, ik heb het kapsel al gemaakt en ingevroren.
Nu is m'n vraag wanneer moet ie uit de vriezer?
Wanneer ga ik hem vullen?
Wanneer ga ik hem decoreren?
Ben nog een groentje onder de baksters :o

De aanhouder wint!

2

Re: In welke volgorde?

Hangt natuurlijk van de tijd af die je hebt. Heb je zaterdag de tijd dan haal je de taart er vrijdagavond uit en maak je 'm zaterdag af. Heb je niet de hele zaterdag dan haal je de taart er vrijdagochtend uit, vullen en afsmeren op vrijdag en de rest op zaterdag. Wat voor vulling ga je trouwens gebruiken? Telt misschien ook nog mee met je planning.

3

De rubriek "Over de site" is bedoeld voor vragen die de site zelf betreffen. Vragen over taarten mogen in de taart-rubrieken. In dit geval:

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Biggeltaart schreef:

Hangt natuurlijk van de tijd af die je hebt. Heb je zaterdag de tijd dan haal je de taart er vrijdagavond uit en maak je 'm zaterdag af. Heb je niet de hele zaterdag dan haal je de taart er vrijdagochtend uit, vullen en afsmeren op vrijdag en de rest op zaterdag. Wat voor vulling ga je trouwens gebruiken? Telt misschien ook nog mee met je planning.

Ik heb frambozen in de vriezer daar wil ik met poedersuiker een saus van maken, en een laagje chocolademousse, en een laagje bakkersroom. Ik wil de taart bekleden met rolfondant en de verdere versieringen met marsepein kan dat?

De aanhouder wint!

5

Marsepein op fondant kan hoor, andersom ook trouwens. Plakken met een kwastje water en dan je decoraties beetje natmaken, niet je taart, anders gaat het zo glimmen.
Lekkere vulling! Wel in de koelkast bewaren hoor. En een beetje uit de rand blijven met je frambozensaus en banketbakkersroom als je gaat vullen. Anders kan je fondant gaan smelten door het vocht ui de frambozen/room.

Kun je zo verder?

Tieneke

Maar als ik hem dan in de koelkast zet, gaat ie dan niet "zweten'"

De aanhouder wint!

7

Met de door jou gekozen vullingen moet de taart wel in de koelkast. Zweten gebeurt door een groot temperatuurverschil en wanneer de lucht buiten de koelkast erg vochtig is.

Biggeltaart schreef:

Met de door jou gekozen vullingen moet de taart wel in de koelkast. Zweten gebeurt door een groot temperatuurverschil en wanneer de lucht buiten de koelkast erg vochtig is.

En als ik hem dan een poosje voor het eten eruit haal, komt het dan weer goed, of blijft ie nattig?

De aanhouder wint!

9

Het komt wel weer goed, maar door de vulling kun je 'm niet al te lang buiten de koeling houden. Dus eruit halen, snijden en weer terugzetten. Dan ziet ook niemand het eventuele zweten.

10

Ik zou voor de zekerheid een dijkje maken van Botercreme of chocopasta of iets want anders heb je kans dat je vulling tegen de fondant of marsepein komt waardoor het kan gaan smelten.

Je taart kan wel even uit de koelkast, als het maar niet een halve dag is, omdat er koelkastvullingen in zitten. Maar even is niet zo erg.
Zelf nog nooit geen problemen mee gehad

Mensen bedankt voor het advies!! :)

De aanhouder wint!