1

Onderwerp: structuur van een basketbal

Mijn zoon wil voor z'n verjaardag een taart in de vorm van een basketbal. Da's niet zo'n heel veeleisende wens.
Maar.....: hoe krijg ik nou die typische structuur van zo'n bal in het fondant ? Het moet er ongeveer uitzien als op het plaatje in deze link:

http://www.thuisvergelijken.nl/img/cate … ketbal.jpg

Ik vind het lastig hoor. Heeft iemand een tip voor mij?

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: structuur van een basketbal

Een sinasappel netje gebruiken of een grove spons?

3

Ik weet niet precies hoe groot je de bal wilt maken.
Je kunt het uiteinde van een kleine spuitmond gebruiken om afdruk maken op je fondant.

4

Het wordt een blanda 20.

Nou, ik zal 's een paar proefjes maken, met een spons en het spuitmondje. Had ik zelf niet aan gedacht om het op zo'n manier te proberen!

Bedankt voor het meedenken!

5

Dacht gelijk aan een zeef... :Y

een zeef lijkt mij inderdaad handiger.. spons geeft indruk terwijl het erop ligt zogezegt

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Zeef zou ook kunnen werken, inderdaad. Ben benieuwd of het dan niet te "recht" wordt.

8

Mmm.... een zeef.... :think:
Zou kunnen misschien, alleen heeft mijn zeef van die pootjes, dus kan ik daarmee niet in het fondant drukken. 

Vanmiddag maar 's experimenteren........

9

Ik ben benieuwd.

10

Een basketbal in een stukje fondant drukken, dat hard laten worden en daarmee als het ware stempelen op de fondant van je taart? Misschien wel wat crisco tussen doen. (heb t zelf nooit geprobeerd, bedacht dit zo ineens :P) succes!

11

Nou, tig pogingen verder........ 't wil er nog niet echt op lijken. Morgenochtend moet ik de taart maken. Ik heb dus voor mezelf besloten om er maar niet meer al te moeilijk over te doen, ik ga een grove theedoek over het fondant leggen en dan met een smoother erover. Zo gaat dan in ieder geval het "gladde"er van af.
Gelukkig is mijn zoon een makkelijk joch, die zal er geen probleem van maken.

Maarre....bedankt voor het meedenken!! :)