1

Onderwerp: Je blijft randjes zien???? Help!!!!

Wie kan mij helpen!!!! Ik vul mijn taartjes altijd met banketbakkersroom botercreme en jam maar telkens zie ik de randjes nog als ik mijn taart bekleed heb. Wat gaat er fout. Ik doe wel eerst altijd een randje botercreme en dan de rest van de vulling??? Is de vulling te zwaar??? Ik smeer de taart wel 2x af. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2

Re: Je blijft randjes zien???? Help!!!!

Schijnt het door of zie je hobbels in je fondant/marsepein. Als het doorschijnt zou je het afsmeren wat dikker kunnen doen en eventueel de fondant dikker laten of er een kleur voor kiezen. Is het gehobbeld dan is vaak de botercreme na afsmeren nog zacht. Als je strak hebt afgesmeerd zet je hem even een uurtje in de koeling, dan kan de BC wat harden.

Als het niet helpt ben ik benieuwd naar verdere tips... dus lees ik nog even mee

3

Misschien vul je te dik? Of is je lap te dun?

4 Laatst bewerkt door e.otto (11-11-2012 16:31)

Esther 68 wat is niet te dik vullen?? Mijn vulling is denk 1cm dik, is dat niet te dik??

Het gaat alleen om de onderste rand wat een soort van inzakt.
Ik laat mijn taart altijd wel eerst goed uitharden in de koelkast, maar ook dat maakt dus niet uit?? Kan het zijn dat de banketbakkersroom vochtig word??? Zeker een dag later word het alleen maar erger.

5

Zie de lori manier:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

De lasagnaschep met 90 graden hoek doet het hem plus altijd een dijkje.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

6

Tja de uitleg van Lori heb ik al meerdere malen gelezen en ik doe dat ook exact daarom vind ik het zo frustrerend.

Ligt het misschien aan de temperatuur van de koelkast???? Ik heb hem om 6 staan.

Enne waar kan ik die plastic dingetjes kopen voor om de rolstok??? Ik heb ze wel voor mijn kleine roller maar die passen niet op de grote???