1

Onderwerp: zie door de bomen het bos niet meer...

Wellicht dat iemand mij kan helpen. Een goede vriendin heeft gevraagd of ik een taart voor haar wil maken. En dat wil ik natuurlijk :) Ze houdt zelf van citroen. Dacht dus aan een vulling met lemoncurd en nog iets... maar met wat? Ik heb daarnaast toch wel wat dingen waar ik me aan moet houden:

- ze is zwanger en mag dus niet alle vullingen eten
- het moet een vulling zijn waar geen gelatine in zit
- ze lust geen fondant en geen marsepein

Ook ben ik er niet over uit wat voor smaak biscuitmix ik het beste kan gebruiken. Chocolade of gewoon naturel?

wat er nu door me hoofd gaat is... naturel biscuitmix, laagje lemoncurd en laagje lemoncurd met mascarpone. En afwerken met witte chocolade ganache. Maar is dit wel een lekkere combi? Of te saai qua smaak?

Heb al veel gekeken op de site, maar kom er echt niet uit. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen of een andere lekkere combi heeft voor deze lieve zwanger dame.

Dank alvast!

2

Re: zie door de bomen het bos niet meer...

De Lemon curd zou ik voor de zekerheid niet zelf maken maar kopen bij de Albert Hein.
Met ganache lijkt het me een heerlijke combi.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

ik heb laatst een heerlijke vulling gemaakt, deze kun je gewoon 3 x vullen in de taart.
zou idd een pot lemon curd kopen, is altijd veilig.

ik heb 250 ml slagroom opgeklopt met een bakje mascarpone en een hele pot lemon curd erbij gedaan.
echt heeeerlijk! wel heel erg veel natuurlijk..

en dan ganache erover. wit maakt het heel zoet, bruine lijkt me ook lekker.

Dank jullie wel dames :) ik ga iig kant & klare lemoncurd gebruiken & mascarpone. Ga denk ik voor witte chocolade ganache

5

Een tijdje geleden heeft Carol het recept van lemon curd dream geplaatst, lijkt me heel lekker in combinatie met een laagje gewone lemon curd. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205976.
Of anders de citroenkwarktaart van Mona?

Succes!

Bedankt voor je reactie & de link! Ik zal een kijkje nemen.
Zal chocolade biscuit goed samen gaan met de lemoncurd vulling?