1

Onderwerp: taart gevuld met chipolata en aardbeien jam, waarmee afsmeren?

Ik heb een taart gebakken en wil deze vullen met chipolata van mona, en aardbeien jam. maar waarmee moet ik afsmeren?

Ik heb de botercreme van funcake mix maar ik ben bang dat mijn marsepein ervan gaat smelten omdat er water bij moet.
Ik heb geen mogelijkheid eiwitpoeder te halen om de merengue botermcreme te kunnen maken.
1:1 vind ik niet lekker..

moet ik toch de funcake mix maken en gewoon wat minder water toevoegen? of kan het met bijvoorbeeld chocopasta.. ik weet niet of dit lekker is met de vullingen.

2

Re: taart gevuld met chipolata en aardbeien jam, waarmee afsmeren?

Misschien chocolade in huis??? Om ganache te maken??

3 Laatst bewerkt door Nara (09-11-2012 09:30)

Pandora schreef:

ik heb ganache nog nooit gemaakt, maar als je chocolade als tip geeft dan kan chocopasta toch ook?

4

Je kunt ook met botercreme 1:1 afsmeren.
Staat recept van hier bij recepten

5

weyanda76 schreef:

Je kunt ook met botercreme 1:1 afsmeren.
Staat recept van hier bij recepten

ja die ken ik maar die is niet te eten is een hele hap boter... ik moest toch de bovenkant van de taart snijden hij was nog al bol dus ik heb alle 3, chipolata,jam en pasta, erop gesmeerd stapeld en geproefd en t smaakte erg lekker:)

dus dit gaat m worden:)

6

Nara schreef:
Pandora schreef:

ik heb ganache nog nooit gemaakt, maar als je chocolade als tip geeft dan kan chocopasta toch ook?

Ik weet niet of dat mogelijk is. :rolleyes:

7

ik bedoelde niet ganache maken van chocopasta maar gewoon de chocopasta zo gebruiken om af te smeren :P

8

BCmix afsmeren, doe ik altijd en heb er nog nooit probemen mee gehad. Maar anders kan het ook met chocopasta :Y