1

Onderwerp: 3 of eigelijk 4d kerstboom bekleden

Ik heb 'm al een poosje op mijn verlanglijstje staan. De 3d kerstboomvorm van Birkmann. En ik kan het plaatje op google niet meer vinden maar iemand heeft 'm ooit bekleed met marsepein of fondant. Schitterend! En dat wil ik ook proberen. Maar hoe? Hoe krijg ik zo'n hoge smalle vorm netjes bekleed?
Duss...

Wie heeft dit al eens gedaan? Is er een how to? Heb het forum afgezocht maar niet het antwoord gevonden.

Alvast dank voor tips en trucs!

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

2

Re: 3 of eigelijk 4d kerstboom bekleden

Ik had zelf geen idee wat je bedoelde dus heb even gezocht op google naar de vorm. Wat is zou doen is het fondant of de marsepein heel dun uitrollen en dan erbovenop leggen en dan stukje voor stukje gladstrijken naar beneden toe.
Wat je ook nog kunt doen als dat onmogelijk blijkt te zijn is het onderverdelen in drie stukken (in hoogte) en dan de stukken waar de fondant of het marsepein samenkomen te maskeren met een slinger in de boom (natuurlijk ook weer van fondant/marsepein of parels of lampjes bijvoorbeeld). Want ja, in een boom horen toch ook slingers :)

Maar ik denk dat de eerste mogelijkheid best zou kunnen als je heel voorzichtig te werk gaat.

En als laatste kun je nog nadenken over vloeibaar fondant?

Nou ik hoop dat veel mensen nog zullen reageren en dat je het niet alleen met mijn advies hoeft te doen haha
Succes!!!