1

Onderwerp: jamin fondant grrr

Ligt het aan mij of is het echt rot fondant? Het plakt, krijg het niet uitgerold en als ik de lap verplaats valt ie zo uit elkaar en vervormt ie.. Terwijl ik toch goede dingen hierover gelezen heb.
Wilde roosjes maken maar de blaadjes plakken gewoon als een hompje tegen elkaar aan.
Iemand tips?  :think:

2

Re: jamin fondant grrr

Van de jamin is toch gewoon de fondant van funcakes? Hij is de ene keer wat droger dan de andere keer bij mij. Ik haal m ook wel eens als ik alleen een stukje nodig heb en dit te weinig is voor een webshopbestelling.
Als ie plakt ga kneed ik m altijd lang door met steeds wat meer suikerbakkerspoeder. Dan voel je ook goed aan wanneer ie fijn is om mee te werken en is ie meteen heel goed doorgekneed wat ook dat scheuren enzo voorkomt.

Ik gebruik altijd de fondant van Jamin en heb nooit geen last dat het plakt. Jamin fondant is niet van funcakes want dat wordt minder hard en die van Jamin wordt bij mij tenminste goed hard en kan het heel dun uitrollen

4

Misschien ligt het aan het filiaal ofzo.. Kon het ook niet heel dun uitrollen, dan viel het letterlijk uit elkaar of bleef het aan de rolstok plakken. Gebruikte crisco. Met poedersuiker is het uiteindelijk wat droger geworden. Heb eerder andere fondant gehad voor een boltaartje, en een keer fondant tijdens een workshop. En die plakten beiden niet zo erg..

5

ow.. zo herkenbaar! het verschilt wel per kleur moet ik bekennen, maar sommige kleuren zijn echt killing om te werken.
hierdoor koop ik het ook echt niet meer daar..
ben het dus helemaal met je eens!

6

Blij dat er nog iemand is met dit probleem. Had maanden terug al eens fondant van Jamin gehad en geen probleem. Onlangs dacht ik, neem gelijk 3 kilo mee, is altijd makkelijk. Nou verschrikkelijk fondant is het, plakt inderdaad verschrikkelijk, bijna niet te kneden of uit te rollen. Het enige waar het goed voor is, is om grote stukken van te boetseren ofzo, als je bv een paal nodig hebt, of een grote kegel, want het werk waar je precies voor moet zijn, daar is ie dus niet meer voor geschikt. Had het met wit fondant en ook met een klein pakje rood fondant. Koop daar dus echt geen fondant meer, kan er niets mee, weggegooid geld, zonde.

7

Ik heb laatst ook een kilo wit bij de Jamin gekocht omdat ik niet uitkwam en vond het veel minder dan mijn vertrouwde Bakels. Volgens de verkoopster in de winkel is het trouwens funcakes fondant met Jamin label.

8

Ik heb ook onlangs fondant bij de Jamin gekocht en had hetzelfde probleem. Daarom ben ik terug gegaan en toen vertelde ze me dat ze over zijn gegaan op ander fondant.

Ze vond het heel erg, maar kon er weinig aan doen. Het enige advies dat ik gehad heb is een klacht in dienen bij Jamin zelf. Dit heb ik gedaan, maar helaas nog geen reactie  :s  :s .

9 Laatst bewerkt door kaatje81 (20-11-2012 23:14)

1x is wel voldoende

Dit topic al eens gelezen?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127257576

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/