1

Onderwerp: Vragen over een bruidstaart met cake drum !

Hallo allemaal,

ik heb dit weekend een bruidstaart.

ik heb daaronder een dikke cake board en daarop wil het bruidspaars 4 cake drums bij elkaar 60x60 en daarom nog 4 cake drums bij elkaar 60x60... zodat de onderste laag van de taart 14 cm wordt dus en daarop gewoon nog 4 lagen echte taart...

toen ik het onderbord kocht adviseerde de verkoopster mij de cake drums met spijkers onderin de cake board vast te maken ?? kunnen jullie mij hierover iets adviseren ? ik dacht gewoon met de lijmpistool of botercreme ?

ik ga alle lagen apart vervoeren en op locatie stapelen

nou heb ik toch nog wel een vraagje... want de locatie is ongeveer 150 km rijden en ik heb tog wel dat de taarten toch wat plakkiger worden en bang dat het gaat smelten ofzo, wat kan ik hier het beste tegen doen adviezen ?

alvast super bedankt

2

Re: Vragen over een bruidstaart met cake drum !

Heb er eerlijk niet echt beeld bij  :o  4 cakedrums + 4 cakedrums  :think: .... en spijkers.... :think:
Ben benieuwd wat de andere antwoorden  ;)
Het ligt een beetje aan wat voor vulling je hebt, anders zou ik de taarten ruim van tevoren (paar uur) uit de koelkast zetten zodat deze op kunnen drogen en je dus ook geen plakkende taarten heb. Nu heb ik nooit last van smeltende, plakkende taarten (behalve soms in de zomer) omdat het temperatuurverschil klein is. Nou gebruik ik wel marsepein en dit kan beter tegen vocht.
Taarten in een doos in de koelkast wil ook wel helpen.

Sorry, ik snap niks van je verhaal over je drums en cakeboards....
Misschien iemand anders wel?

Smelten voorkom je door je taart goed af te smeren met botercreme 1:1.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Ik kan ook geen wijs uit je verhaal over de cakebords.

Ik vervoer mijn taarten altijd in een speciale grote 'piepschuim" koelbox in de achterbak van mijn auto want op de achterbank of passagiersstoel staan je taarten niet recht. Ook als ik een vulling heb gebruikt die buiten de koelkast houdbaar is.
Als je een koelkast houdbare vulling gebruikt moet je gekoeld vervoeren anders kun je de kwaliteit van je vulling niet garanderen. Bovendien kan je taart door het temperatuurverschil of het slapper worden van je vulling (want warm) wel gaan zakken.
Maar als je bijv. een botercreme of ganache vulling gebruikt en ook met (room!)botercreme 1:1 of ganache hebt afgesmeerd dan zou je taart gewoon mooi moeten blijven.

5

http://img826.imageshack.us/img826/408/tekening.jpg

6

hallo dames,

ik heb het even globaal getekend zodat jullie er een beter beeld bij hebben...

mijn  vraag is dus hoe ik de 4 cake drums het beste naast elkaar en op elkaar kan bevestigen ? ik dacht gewoon met secondelijm ofzo maar de verkoopster adviseerde dus spijkers erin te slaan zeg maar onderin waar ik de 2 vinkjes heb neergezet...

dat is dus vraag nummer 1

en vraag nunmer 2

als ik dus een botercreme vulling doe en een paar uur van te voren uit de koelkast haal moet het goedkomen ? en de koelkast dan niet te hoog zetten neem ik aan om het tempratuur verschil zo klein mogelijk te houden ?

super bedankt alweer he

7

bedoel je dummy's als onderste laag?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

ja :)

9

ja :)

10

die dummies kun je het beste met speciale lijm op elkaar plakken.

even voor de duidelijkheid
cakedrums zijn 1cm dik
cakeboards zijn 4mm dik
dummies heb je in 7,5cm of in 10cm hoog (dik)

idd zou ik de taart apart vervoeren en pas ter plekke op het onderstel plaatsen.
En ik zou je dus ook zeker aanraden om buiten-de-koelkast-vullingen te gebruiken als de taart ook nog zover vervoerd moet worden!

Groetjes, Dorothea.

11

Bedankt voor je reactie, wat voor speciale lijm ?

12

Hallo dames

Volgens mij zit ikgewoon een beetje moeilijk te doen om niks hoor heb het net met botercreme geplat de dummys en ze zitten goed vast gelukkig

We zitten ook midden in een verbouwing dus ik zit er soms met mn hoofd niet bij

Maar op plakkerige taarten voor te komen van te voren uit de koelkast halen en laten opdrogen ? Of hebben jullie nog andere adviezen ? Wish me luck

Ik heb nooit een plakkerige taart.....
Afsmeren met 1;1 botercreme!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

14

Aaaah Een dummie  ;)  Ik dacht wel....waarom een paar cakeboards op elkaar plakken als je ook 1 dummy kunt pakken.

Denk dat je niet echt last hebt van een plakkerige taart. Wat dat betreft is deze periode van het jaar fijn. Of je moet de koelkast erg koud hebben staan en de verwarming erg hoog... ;)

15

Ik heb ook meestal geen last van plakkerige taarten maar de laatste tijd wel een paarx voorgekomen en dat wil ik natuurlijk niet met mijn bruidstaart bestelling vandaar ik smeer altijd af met 1:1 botercreme dis volgens mij staat de koelkast dan te hoog ? Snap ook niet wat ok verkeerd doe hmmmm