Onderwerp: Temperatuur...

Ik heb een hetelucht oven, met de volgende baktemperaturen,
150-175-200 graden.
Als er bijv. volgens het recept op 175 gr, gebakken moet worden waar moet ik mijn oventemperatuur dan op zetten?
Mijn kapsels worden nooit zo mooi hoog namelijk.

Groetjes!

De aanhouder wint!

2 Laatst bewerkt door Tamataartje (05-11-2012 17:08)

Re: Temperatuur...

Ik heb dezelfde waarden en bak de taarten altijd op 150 graden. Ik zet de tijd dan altijd wat langer dan de tijd die er eigenlijk voor staat. De taart is dan klaar als hij weer begint te krimpen. O ja, ik "verhoog" wel de randen van mijn bakblik met bakpapier.

Tamataartje schreef:

Ik heb dezelfde waarden en bak de taarten altijd op 150 graden. Ik zet de tijd dan altijd wat langer dan de tijd die er eigenlijk voor staat. De taart is dan klaar als hij weer begint te krimpen. O ja, ik "verhoog" wel de randen van mijn bakblik met bakpapier.

Bedankt voor het antwoord, maar waarom verhoog je de rand dan? Ik heb bakpannen van 7cm hoog, van PME.
Maar ik ga het ff uitproberen...moet wachten tot de bestelde mix binnen is.
Groetjes

Janny.

De aanhouder wint!

4

Janny Wiemelink schreef:
Tamataartje schreef:

Bedankt voor het antwoord, maar waarom verhoog je de rand dan? Ik heb bakpannen van 7cm hoog, van PME.
Groetjes

Janny.

Die pannen gebruik ik ook, en de biscuit wordt dan al best hoog, maar ze worden toch nog hoger wanneer je die rand hoger maakt, echt waar  :Y

Tamataartje schreef:
Janny Wiemelink schreef:
Tamataartje schreef:

Groetjes

Janny.

Die pannen gebruik ik ook, en de biscuit wordt dan al best hoog, maar ze worden toch nog hoger wanneer je die rand hoger maakt, echt waar  :Y

Dan ga ik dat ook es proberen! Ben benieuwd! laat het wel ff weten :)

De aanhouder wint!

6

ik heb een gewone oven maar bak ook altijd op 150 graden. als je biscuit tot het randje komt is het goed, dan is ie al 7 cm, wat hoog genoeg is voor een taart.

als je vind dat hij nog lang niet tot de rand komt, zou je meer beslag kunnen gebruiken.