1

Onderwerp: De biscuit een beetje droog....

Hallo allemaal,

Ik heb mijn 3e "echte" taart gemaak en weer wat uitgeprobeerd  :/ , een taart met de vulling van BC kruitnoten/chocolade, maar (waar ik al bang voor was) is dat hij dus vrij droog geworden is (de biscuit).
Als ik een "normale" taart maak met als vulling jam en BC, dan is hij niet droog...

Hoe kan het komen en natuurlijk belangrijker...hoe voorkom ik dit?????

Alvast bedankt!

Groetjes Lorraine

2 Laatst bewerkt door carla15 (05-11-2012 12:26)

Re: De biscuit een beetje droog....

je moet je biscuit tremperen. ik laat 1deel water en 1deel suiker koken in een pannetje. afkoelen en dat moet je over elke laag tremperen. (eroverheen druppelen, of met een kwastje insmeren)
hoop dat je hier iets aan hebt..
ik denk dat de jam dat bij je andere taarten doet. dan wordt het biscuit lekker sappig
groetjes carla

3

Je kunt ook je bescuit net even iets korter in de oven doen, of, wat ik ergens gelezen heb maar nog niet zelf geprobeerd, de bakvorm in een laagje water in de oven zetten? Hope it helps!

4

Je kunt ook je bescuit net even iets korter in de oven doen, of, wat ik ergens gelezen heb maar nog niet zelf geprobeerd, de bakvorm in een laagje water in de oven zetten? Hope it helps!

5

Thanxxx ladies..  ;)
Ik heb hier zeker wat aan.

Ik heb inderdaad iets gezien/gelezen over tremperen, maar wist niet precies wat het was (waarmee ze tremperen...), maar nu weet ik heb.
Ik dacht dat het siroop was ofzo iets, erg he  :o  hahahahahahaha.., maar zo zag het op het filmpje eruit (lichtrose...)

Groetjes Lorraine

6

Lorraine schreef:

Thanxxx ladies..  ;)
Ik heb hier zeker wat aan.

Ik heb inderdaad iets gezien/gelezen over tremperen, maar wist niet precies wat het was (waarmee ze tremperen...), maar nu weet ik heb.
Ik dacht dat het siroop was ofzo iets, erg he  :o  hahahahahahaha.., maar zo zag het op het filmpje eruit (lichtrose...)

Water met suiker is ook siroop.  ;)
En ja, met limonadesiroop kun je ook tremperen; geef je gelijk een smaakje aan de taart.

Dat is toch een TAART waard!

7

of likeur :9

8

Thanxxx allemaal en omakneetje...  ;) ga ik zeker een X proberen!

Groetjes Lorraine

9

[MOVE] -> bakken & vullen

10

Sorry Karin  :o , ik dacht er later aan, dat ik verschrijnelijk niet goed zat!

Groetjes Lorraine

11

carla15 schreef:

je moet je biscuit tremperen.

Je mag biscuit tremperen.. het moet niet  ;)

carla15 schreef:

ik laat 1deel water en 1deel suiker koken in een pannetje. afkoelen en dat moet je over elke laag tremperen. (eroverheen druppelen, of met een kwastje insmeren)

Nooit met een kwastje insmeren, dan wordt je biscuit veel te 'soppig' omdat het vocht uit het kwastje direct op 1 plek in je biscuit trekt, altijd druppelen met een kwastje of met een klein spuitflesje sprayen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Bommeltje schreef:

Nooit met een kwastje insmeren, dan wordt je biscuit veel te 'soppig' omdat het vocht uit het kwastje direct op 1 plek in je biscuit trekt, altijd druppelen met een kwastje of met een klein spuitflesje sprayen..

Als ik de vloeistof in een spuitflesje doe, kan ik het dan ook nog een tijdje bewaren? En zo ja, hoelang?

Dat is toch een TAART waard!

13

gaat prima, ik heb flesje in koelkast staan,

als je regelmatig bakt, is het zo weer op :D , gewoon geen liters tegelijk maken.