1 Laatst bewerkt door Bonz (05-11-2012 10:55)

Onderwerp: Rechtopstaand hek

Wie helpt mij brainstormen?

Ik moet een paardentaart maken. Een ronde taart. Nu wil ik graag een wei maken (groen bekleed) met een rechtopstaand hekje. Dus ik wil dat het hek een stukje boven de taart uitsteekt.

Hoe kan ik dit nu het beste uitvoeren? Ik had bedacht dat ik mijn hekje misschien rond mijn bakblik kon laten uitharden, maar ik vraag mij af of dit dan niet te wijd is , of juist zo strak dat ik hem breek met het omheen leggen.

Wie helpt mij weer een beetje verder op weg? Hoe zouden jullie zo'n hekje maken?

2

Re: Rechtopstaand hek

ik zou het met gumpaste probren, meteen tegen de taart aan zetten als je het hekje hebt, hardt supersnel uit! is wel eetbaar maar niet zo heel lekker. Anders kun je wat extra tylose onder de fondant door doen, wordt ook vrij snel hard zodat je meteen je hekje neer kunt zetten. Succes!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3

Je kunt denk ik het beste de staanders van het hek met fondant met extra tylose van te voren maken, zodat deze goed hard worden.
Dan deze op de taart plakken en de horizontale leggers zou ik daarna doen, dan hou je het meeste fondant (is toch het lekkerste)

Succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Als het maar om een klein stukje gaat zou ik gewoon fondant+tylose doen en dan idd rechtstreeks tegen de taart aan zetten. Dan weet je zeker dat de maat goed is, en is geen dubbel werk  ;)

5

Thnx all, voor het meedenken ! Misschien moet ik het inderdaad op het moment zelf doen ...Ik hou altijd van wel voorwerken!

Welke keuze is ook neem, het hekje is toch niet erg lekker denk ik !